موسیقی جدید

موسیقی

موسیقی جدید

موسیقی

آهنگهای جدید

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ده معیار ‌موفقیت سازمان


با بخش موفقیت و توسعه فردی و سازمانی مجله اینترنتی بیست ستون همراه باشید 

بدون تردید می‌دانید که هر سازمان، نهاد، کارخانه، شرکت و ... نیازمند تعیین اهدافی است و در راستای دستیابی به این اهداف می‌بایست معیارهای خاصی را در نظر بگیرد که به آن ها معیارهای ‌موفقیت سازمان می‌گویند. در واقع اگر به برخی از این معیارهای اساسی توجهی صورت نگیرد قطعا شرکت، سازمان یا هر نهاد دیگری که قصد پیشبرد عملکرد خود را دارد با مشکلات عمده‌ای مواجه خواهد شد و چه‌بسا نهایتا با ‌شکست عظیمی مواجه گردد.

به‌طور کلی معیارهای بسیار زیادی وجود دارند که همواره می‌بایست نسبت به در نظر گرفتن آن‌ها اطمینان حاصل کنیم، اما در این بین برخی از این معیارها نسبت به سایر موارد از اهمیت بیشتری برخوردارند و در نظر گرفتن آن‌ها می‌تواند کمک عظیمی در راستای دستیابی به سود و ‌موفقیت‌ها در آینده داشته باشد. در این راستا ما پس از بررسی‌های گسترده و مشاوره گرفتن از شورای کارآفرینان جوان (yec) توانستیم 10 نمونه از مهم‌ترین معیارهای موجود به منظور پیشرفت سازمان‌ها و نهادهای تجاری را شناسایی کنیم. در واقع در نظر گرفتن این معیارها در هر نهادی الزامی است و بدون توجه به آن‌ها فعالیت سازمان دچار ‌شکست خواهد شد. به منظور آشنایی با این معیارهای کاربردی با ادامه‌ی مقاله همواره باشید.

1.        هزینه‌ی تهیه و سرمایه‌ی اولیه

اغلب نهادها و شرکت‌های نوپا از روند رشد خودآگاهی لازم را دارند و بلافاصله پس از افزایش سطح درآمد و معیارهای کسب و کار اصلی خود از روند رشد ایجاد شده مطلع می‌شوند و به سمت و سوی ایجاد بستری کارآمدتر در سازمان خود پیش‌ می‌روند؛ اما در برخی از موارد مشاهده می‌شود که سازمان‌ها (به ویژه سازمان‌های نوپا) نسبت به هزینه‌ی تهیه‌ی محصولات یا خدمات خودآگاهی لازم را نداشته و بی‌توجه‌تر هستند.

 این موضوع با پیشرفت کار بیشتر و بیشتر مشاهده خواهد شد. در واقع عموما در ابتدا سازمان‌ها سرمایه‌ی اولیه‌ی خود را شناسایی می‌کنند اما با ادامه‌ی کار، روند تعامل هزینه‌ی تهیه‌ی محصولات آن‌ها با سود دریافتی‌شان از دست‌ آن‌ها خارج خواهد شد. در این شرایط ممکن است سود بیشتر دریافتی شما در قبال هزینه‌ی بیشتری که صرف محصولات کرده‌اید به دست آمده باشد که نهایتا می‌تواند علیرغم تصورتان مبنی بر افزایش سود حاصل، در واقع عدم افزایش سود و بازده را به همراه داشته باشد. در این شرایط برخلاف تصورتان وضعیت مالی سازمان شما ساکن و یا در حال تضعیف خواهد بود. هزینه‌های اولیه‌ی شما علاوه بر هزینه‌ی تولید محصولات می‌تواند شامل موارد بسیار گسترده‌تری نظیر هزینه‌ی تبلیغات، کمپین‌ها، مخارج داخلی و ... باشد که می‌بایست تمامی این موارد را در حین پیشرفت کار نیز در نظر بگیرید.

2.       روحیه، رضایت و شادی کارمندان

پیگیری مداوم میزان رضایت کارمندان زیرمجموعه یکی از عمده‌ترین معیارهای کسب ‌موفقیت یک سازمان محسوب می‌شود که می‌بایست همواره به آن توجه خاصی داشته باشید. توجه به میزان رضایت و شادی کارمندان می‌تواند موضوعی کاربردی و استراتژیک نیز به شمار آید. شما با توجه به میزان رضایت کارمندان خود می‌توانید از سطح فشار کاری موجود بر روی آن‌ها آگاه ‌شوید و یا با استفاده از این عامل در استراتژی‌های خود منجر به پیشرفت عملکرد آن‌ها و کمپانی خود ‌شوید.

این کار می‌تواند طی یک بررسی بسیار سریع ماهیانه انجام پذیرد که طی آن میزان رضایت و روحیه‌ی کارمندان بررسی شده و نهایتا از این طریق از بروز چالش‌های غیرمنتظره جلوگیری به عمل آید. با این وجود بهتر است که به جای استفاده از آمار و ارقام و اطلاعات نوشتاری از روش مصاحبه و گفت‌وگوی مستقیم با کارمندان استفاده شود. این امر منجر به ایجاد بستری بسیار مناسب و صمیمانه در کنار مسائل مالی و جانبی شرکت و اهداف اصلی آن خواهد شد.

3.      سرعت صرف هزینه و سرمایه و نهایتا پیش‌بینی نرخ سود

شما با محاسبه‌ی دقیق میزان هزینه‌ی صرف شده و درآمد خود می‌توانید نرخ سوخت (سرعت صرف هزینه‌ و سرمایه) آینده را پیش‌بینی نمایید. این موضوع از عواملی محسوب می‌شود که منجر به پیشرفت بهتر در عملکرد کمپانی شما خواهد شد. به طور کلی علیرغم مهم و حیاتی بودن، این موضوع توسط اکثر قریب به یقین شرکت‌ها نادیده گرفته می‌شود؛ بنابراین همواره سعی داشته باشید که مسائل مالی مربوط به آینده را پیش‌بینی کنید تا با جرئت بیشتری نسبت به اقدامات حال قدم بردارید.

همواره سعی کنید مسئله‌ی مالیات را در درآمدهای خود در نظر بگیرید. مالیات‌ها همواره می‌بایست از سود دریافتی محصولات شما کاسته شوند. کمپانی‌های نوپایی بسیاری مشاهده می‌شوند که به همین دلایل و عدم توجه به این موارد ظرف مدت زمان کوتاه و حتی کمتر از یک سال و یا شش ماه ورشکسته می‌شوند.

4.       ارزش و مقدار خط تولید‌های با کیفیت

بنیادهای اقتصادی نوپا عموما معیارهای مربوط به خط تولید محصولات یا سرویس‌ها و خدمات خود را نادیده می‌‌گیرند؛ اما شناخت و پیش‌بینی میزان و مقدار فروش‌های آینده‌ی شما در هر بخشی می‌تواند منجر به برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر شما در بخش مربوطه شده و نهایتا درآمدهای شما را با توجه به تقاضای بیشتر موجود افزایش دهد.

درواقع خط تولیدهای با صلاحیت شامل محصولات، خدمات و سرویس‌هایی هستند که میزان تقاضای مشتریان در قبال آن‌ها بیشتر است؛ بنابراین شما با توجه نسبتا بیشتر به این خطوط تولیدی یا خدماتی خود می‌توانید سطح درآمدهای خویش را در آینده تخمین زده و با برنامه‌ریزی‌های دقیق به تدریج افزایش دهید.

این موضوع از سمت مقابل اطلاعات نسبتا دقیق و قابل اطمینانی را از روند رشد فروش آینده‌ی محصولات شما و محاسبه‌ی سود و زیانتان به همراه خواهد داشت؛ اما به‌طور کلی محاسبه‌ی ارزش و مقادیر مربوط به خط تولید‌ها و یا سرویس‌ها و خدمات با صلاحیت و حتی شناسایی آن‌ها نیازمند تحقیقات گسترده‌تری خواهد بود که بی‌شک مشتریان شما نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کنند. دقت داشته باشید که علیرغم مشکلات و سختی‌های موجود در این زمینه، محاسبه و در نظر گرفتن مقادیر خط تولیدهای با صلاحیت شما می‌تواند عامل و معیاری اساسی در پیشرفت کمپانی و نهاد اقتصادی و نوپای شما محسوب گردد.

5.      ترویج امتیاز کسب و کار آنلاین شما

میزان ترویج کسب و کار آنلاین شما و رضایتمندی مشتریانتان از خدمات و سرویس‌های آنلاین ارائه شده یکی از بهترین و دقیق‌ترین روش‌های موجود به منظور اندازه‌گیری میزان وفاداری و همبستگی مشتریان به شرکت شما محسوب می‌گردد. در واقع با پیگیری این موضوع شما می‌توانید میزان رضایتمندی مشتریان خود را بسنجید و نهایتا نسبت به کسب ‌موفقیت خدمات و محصولات خود تضمین حاصل نمایید.

به طور کلی مسئله‌ی ترویج کلماتی و دهان به دهان یکی از قدرتمندترین روش‌های بازاریابی موجود به شمار می‌رود. منظور از ترویج کلماتی و دهان به دهان در واقع انجام اقداماتی به منظور جا افتادن نام شرکت، خدمات، محصولات و ... در میان عموم مردم و بر سر زبان آن‌ها محسوب می‌گردد. به‌طور کلی اگر فردی که قابل اطمینان باشد در گروهی خاص از محصولات یا نام خدمات کمپانی شما صحبتی به میان آورد، این موضوع بی‌شک سایر افراد موجود در گروه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و نهایتا منجر به رونق سرویس‌های شما و کسب ‌موفقیت بیشتر خواهد شد.

 

6.       مذاکره با سرویس گیرنده یا مشتری

اغلب کمپانی‌های بزرگ و موفق بر روی مسئله‌ی مربوط به ‌جذب مشتریان جدید متمرکز هستند. این موضوع امری فوق‌العاده تاثیرگذار در زمینه‌ی پیشرفت عملکرد کمپانی و نهادهای اقتصادی محسوب می‌شود و تاثیر آن در نهادهای نوپا بیشتر خواهد بود.

در واقع مسئله‌ی مشتری مداری و نگهداری مشتریان دائم و بالقوه هم یکی از مهم‌ترین بحث‌های موجود در زمینه‌ی پیشرفت عملکرد کمپانی‌های گوناگون است؛ بنابراین همواره باید سعی در نگهداری مشتریان قدیمی و ‌جذب مشتریان جدید داشته باشید.

بخش اعظمی از این هدف توسط ایجاد بسترهای مذاکره با سرویس گیرنده و مشتریان امکان‌پذیر خواهد بود و مسئله‌ی پشتیبانی پس از فروش محصولات هم می‌توانند امری مناسب در راستای ترویج مشتری مداری و کسب و کارتان محسوب گردد؛ بنابراین همواره به این معیار اساسی توجه لازم را داشته باشید.

7.      احتباس و ابقاء

در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که نهادهای اقتصادی نوپا و کارآفرینان تنها بر روی مسائلی همچون درآمد و مجموع تعداد کاربران یا مشتریان خود متمرکز می‌شوند، اما باید بدانید که این موضوع عملا در مرحله‌ی مقدماتی و ابتدایی شروع به فعالیت مهم‌ترین مسئله‌ی پیش‌ روی‌تان محسوب نمی‌شود. به نظر شما چه تعداد مشتری یا کلا افراد به صورت روزانه به سایت شما مراجعه می‌کنند و چه تعداد از این افراد هستند که به معنای واقعی از خدمات شما استفاده می‌کنند؟ تعداد افرادی که به طور روزانه از خدمات و سرویس‌های شما استفاده می‌کنند می‌توانند مرجع مناسبی برای سنجش بازخورد فعالیت‌هایتان باشند.

به عنوان مثال تصور کنید که ماهانه 1000 نفر از سایت شما بازدید می‌کنند اما فقط 5 نفر از این افراد خدمات و سرویس‌های شما را تایید کرده و از آن‌ها استفاده خواهند کرد. شما باید همواره با تدابیر دقیق خود بقاء و نگهداری مشتریان دائمی و پیشین خویش را تضمین کنید و سپس به ترویج فعالیت‌ها و جذب مشتری جدید بپردازید. احتباس و ابقاء مشتریان یکی از مسائل مهمی است که باید در زمینه‌ی کسب و کار مخصوصا از سوی نهادهای نوپا در نظر گرفته شود. شرایط سرویس شما باید به گونه‌ای باشد که مشتریان از آن‌ راضی بوده برای استفاده‌ی مجدد سرویس شما انگیزه‌ی لازم را داشته باشند.

8.      فرصت‌های تجاری پیش رو و فرصت‌های از دست رفته

همیشه فرصت‌های تجاری و مربوط به زمینه‌های کسب و کار خود را در گوشه‌ای یادداشت کنید و پس از بررسی‌های دقیق سعی در انتخاب بهترین گزینه‌ی ممکن پیش روی‌تان داشته باشید. می‌توانید بدین منظور و با توجه به وضعیت نهاد اقتصادی نوپای خود از نظرات و پیشنهادات سایر کارکنان و افراد شرکت نیز بهره بگیرید.

بدون در نظر گرفتن این موضوع و دسته‌بندی فرصت‌های پیش روی‌تان و نهایتا انتخاب بهترین گزینه‌ی موجود بی‌شک با مشکلات متعددی رو به رو خواهید شد؛ بنابراین با در نظر گرفتن این مورد همیشه سعی در انتخاب بهترین فرصت‌های کسب و کار پیش رو داشته باشید. همچنین می‌توانید فرصت‌های تجاری از دست رفته‌ی خود را نیز در گوشه‌ای آرشیو نموده و نهایتا به منظور انتخاب بهترین گزینه‌ی پیش روی‌تان در راستای کسب موقعیت‌های آتی از آن‌ها استفاده نمایید.

9.       جذب کاربران عمده و سازمانی

این روش یکی از بهترین و در عین حال کم ‌هزینه‌ترین موضوعات پیش رو در راستای پیشرفت عملکرد بنیاد اقتصادی نوپای شما محسوب می‌شود. همواره سعی داشته باشید که کاربران عمده و جدیدی را به مجموعه‌ی خود اضافه کنید. نهایتا این موضوع در دراز مدت به طور چشمگیری هزینه‌های رشد فعالیت‌ها شمارا با کاهش مواجه خواهد کرد.

10.      تعهد به کارمندان

ایجاد تعهد در قبال فعالیت کارمندان منجر به بروز باوری در آن‌ها مبنی بر دستیابی به ‌موفقیت خواهد شد. درواقع با این کار توجه آن‌ها به سمت و سوی باورهای کمپانی و اطمینان از این‌ که این شرکت نوپا در آینده به ‌موفقیت‌های بزرگی دست پیدا خواهد کرد، جلب خواهد شد.

بدون تردید کارمندان یک بنیاد اقتصادی می‌بایست در ‌موفقیت‌های پیش روی آن بنیاد در دراز مدت سهیم باشند و حتی بتوانند به عنوان یک سرمایه‌گذار در شرکت مربوطه فعالیت نمایند و تنها یک کارمند ساده با دفتر و قلم و ابزار کار محدود خود محسوب نشوند. مطمئن باشید این موضوع منجر به کسب ‌موفقیت عمده‌ای برای شما و فعالیت‌های نهاد نوپایتان خواهد شد. فراموش نکنید که قدم اول به منظور جلب ‌اعتماد مشتریان، جلب ‌اعتماد کارمندان درون سازمانی خود شرکت شماست.

منبع: www.bistsotoon.com

 

  • محمد شهبازی
  • ۰
  • ۰

نکات مهم در استفاده از پنکیک

اول از همه صورت و گردنتان را تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که بدون هیچ چربی اضافی است. برای شروع آرایشتان همیشه ابتدا موهایتان را به طور کامل جمع کرده و اگر موهایتان کوتاه است با تل یا هد آن را عقب بزنید.

در این بین به چند پنکیک معرفی خواهیم کرد مثل خرید پنکیک لیدو برای  نسل جدید

اگر پوستی خشک دارید حتما مرطوب کننده بزنید و صبر داشته باشند تا مرطوب کننده جذب پوستتان شود. اگر بدون مرطوب کردن پوست خود از پنکیک استفاده کنید پوستتان بیشتر خشک می شود و علاوه بر آن خطوط و چروک پوستتان بیشتر به چشم می آید برای همین دلیل است که حتما حتما باید از مرطوب کننده استفاده کرد البته توصیه ما این است تا حد امکان چنین افرادی از پنکیک استفاده نکنند و به جای آن از کرم پودر مناسب استفاده کنند چون این افراد به خودی خود پوستشان خشک می باشد و در نتیجه مات است اما با استفاده از کرم پودر جوانی و نشاط به صورتشان باز می گردد.

معرفی برای خرید پنکک دیسل برای وقار شما .

اگر پوستی دارید که هیچ ایراد خاصی ندارد و در واقع پوستتان براق و شفاف است و هر از گاهی چند جوش ریز می زند و بعد بدون اینکه جایشان روی پوستتان بماند رفع می شود. ابتدا کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان بزنید صبر داشته باشید تا کاملا جذب پوست شود.

معرفی خرید پنکک ورسای ارزان و رضایت بخش .

همه پوست به یک شکل و رنگ و نوع نیست بعضی از پوست ها متاسفانه ممکن است کدر, لک دار باشد یا اینکه جوش داشته باشد و جای جوشها نیز رفع نشده باشد در این صورت برای زیباتر نشان دادن پوست صورت باید کاری کرد. حتما این افراد قبل از ارایش از ضد آفتاب استفاده کنند. و چون صورتشان جوش می زند از ضد افتاب نوع بدون چربی همیشه خریداری کنند. بعد از اینکه کامل جذب پوست شد می توانند از پنکیک برای مات کردن پوست استفاده کنند اما برای پوشانندگی بیشتر بهتر است قبل از پنکیک از کرم پودر استفاده کنند.

در صورتی که نمی خواهید از کرم پودر استفاده کنید می توانید از پنکیک استفاده کنید اما به روشی خاص. ابتدا پد یا اسفنج را خیس کنید و اب اضافی آن را به طور کامل بگیرید پد یا اسفنج را به پنکیک آغشته کرده و به صورت بزنید پد را روی پوست نکشید و ان را به صورت زده و بردارید و این کار را برای کل صورت انجام دهید.

حتما پس از اینکه از مهمانی یا عروسی برگشتید پوست خود را با شیر پاک کن و یا هر پاک کننده پوست مناسب پوست خودتان پاک کنید تا اگر پوستتان تا به حال مشکلی نداشته از این به بعد نیز نداشته باشد و افرادی هم که پوستشان مشکل دارد بتوانند مشکلات را تاحدی کنترل کنند.

اگر نیازی به یک دست کردن پوستتان ندارید و پوستی صاف و یک دست دارید می توانید از نوعی پنکیک به اسم پنکیک مرواریدی استفاده کنید این نوع پنکیک بیشتر جنبه تبلیغاتی و زیبایی دارد و پوشانندگی به میزان پنکیک های دیگر ندارند در صورتی که فقط می خواهید برای ماتی و زیبایی استفاده کنید این نوع پنکیک را برای شما پیشنهاد می کنیم.

بعد از اینکه پد یا اسفنج را برای استفاده خیس کردید آن را داخل یا روی پنکیک نگذارید چون در این صورت امکان رشد قارچ ها و میکروب ها را فراهم کرده اید حتما آن را بعد از استفاده و شستن دوباره بیرون و در جایی قرار دهید تا کاملا خشک شود .

محصولات خود را از فروشگاه های معتبر بخرید اگر وسایل آرایشی خود را شخصا می خرید حتما از معتبر بودن فروشگاه اطمینان حاصل کنید و یا اگر به صورت اینترنتی خرید می کنید دقت داشته باشید که فروشگاه نماد هایی مثل اعتماد الکترونیکی و سایر را داشته باشند.


  • محمد شهبازی
  • ۰
  • ۰

تور آنتالیا

انتالیا چگونه جایی است

قدمت آنتالیا به 200 سال پیش از میلاد بر می گردد و توسط سلسله ی آتالید پرگامون تاسیس گردیده است. نام گذاری این شهر در آغاز به همین نام آنتالیا بوده است. پس از فتح رومی ها ، آنتالیا به عنوان پایگاه نیروی دریایی روم به شمار می رفته و ناوگان ان از قدرت بسیاری برخوردار بوده است.

تور زمستانی آنتالیا

گردشگران آنتالیا در فصل زمستان اگر چه بعضی از تفریحات مخصوص تابستان یا بهار را از دست میدهند ولی در ازا برای تور تفریحی ترکیه  هزینه ای پایین در حد یک تور سفر داخلی را پرداخت کرده اند، اگر شما هم میخواهید سفر خارج از کشورتان پایین ترین هزینه را داشته باشد تور آنتالیا بهترین پیشنهاد است مخصوصا در زمستان .

چرا که در زمستان انتالیا، قیمت ها به پایین ترین سطح خود می رسند تا جایی که میتدانید از خدمات هتل های بسیار عالی سواحل مدیترانه با تخفیف بسیار بالا بهره مند شوید شما میتوانید با پرداخت کمترین کرایه مثلا شبی 20 هزار تومان یک اقامت راحت را در هتل های مناسب انتالیا داشته باشید ،  تجربه نشان داده در مواقعی برای گرفتن تخفیف های استثنایی این فصل چانه زنی هم کارساز است ولی یادتان نرود که این تخفیف های ویژه فقط در زمستان اتفاق می افتند.

شنیده میشود گاهی وقت ها هم پیش می اید که هتلی بعضی از خدماتش نظیر صبحانه و ناهار را رایگان ارائه میدهند اما شما به شنیده ها اکتفا نکنید و درباره ی طریقه ی خدمات رسانی هتل جویا شوید.

اگر برای اقامت خود باز هم میخواهید اقتصادی تر عمل کنید تا برای تفریحات خود پول بیشتری ذخیره کنید ما به شما هاستل های آنتالیا را پیشنهاد میکنیم .

انتالیا چگونه جایی است
انتالیا چگونه جایی است

تور به ترکیه

اگر اولین بار هست که به ترکیه سفر میکنید و با آنجا اشنایی لازم را ندارید برای اینکه تفریح گاه ها و جاذبه های توریستی ترکیه را از دست ندهید توصیه میشود که بار اول با تور به ترکیه سفر کنید تا بتوانید از راهنمایی لیدر های گروه استفاده کنید.

شاید هم آنقدر ماجراجو هستید که میخواهید همه جا را خودتان کشف کنید در هر صورت انتخاب با شماست.

به ترکیه که می آیید قاعدتا حتما باید سری هم به سواحل گرم مدیترانه بزنید برای اینکار باید بلیط آنکارا _ آنتالیا را تهیه کنید که بخاطر قیمت بالای سوخت در ترکیه هزینه ای بالغ بر 40تا 50 هزار تومان را دربرمیگیرد

مابین مسیر انکارا و انتالیا اتوبوس شما گذری هم بر شهر قونیه خواهد داشت که این توقف دو ساعته بهترین فرصت است برای دوست داران فرهنگ و ادبیات تا سری به بارگاه حضرت مولانا بزنند.

در آنتالیا هم مثل هر منطقه توریستی دیگری افراد سودجو وجود دارند که متوصل فرصتی هستند تا یک توریست ناآشنا به محیط را بیابند و اجناسشان را با قیمت گزاف غالب او کنند، در استانبول نظیر این کلاهبرداری ممکن است در یک بار یا یک کلاب برای شما اتفاق بیفتد بنابراین توصیه میکنیم تا حد ممکن از این اماکن دوری کنید یا حداقل با یک راهنما بروید. البته همه جای ترکیه این گونه نیست، در انتالیا برعکس نباید زیاد نگران تقلب یا کلاهبرداری باشید به خاطر اینکه قوانین سختی در خصوص توریسم در ترکیه وجود دارد که مواظب حقوق شما در برابر سودجویان و یا سارقان است ولی با این حال شما در همه جا مواظب پول و پاسپورت و سایر مدارک خود باشد و اگر باز هم مشکلی به وجود امد نگران نباشید، پلیس و سایر دفتر اطلاعات توریست در انتالیا اماده اند تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

انتالیا چگونه جایی است

پارک آبی دیدمان آنتالیا

پارک آبی دیدمان با مساحت ۶۵۰۰۰  متر مربع شامل منظره ای زیبا نظیر یک محوطه ی سرسبز و پردرخت و همچنین مجهز به ۲۳ سرسره آبی ، امواج مصنوعی، رودخانه ای آرام به طول ۳۵۰ متر، استخرهای متفاوت، و سرگرمی هایی برای همه سنین می باشد.

شما میتوانید بعد از ساعت ها تفریح و صرف انرژی بسیار به احتمال زیاد گرسنه خواهید شد نگران نباشی، رستوران ها و فست فود های این محوطه با منوی غذایی متنوع خود آماده ی پذیرایی از شماست.

یکی از خدمات مهم این مجموعه وجود سرویس های حمل و نقل مخصوص پارک آبی است که برای تردد هرچه آسان تر بازدیدکنندگان در اختیار همه قرار گرفته تا بتوانند از هر نقطه در سطح شهر با این ماشین ها به پارک آبی بروند. پارک آبی آکوالند آنتالیا نیز یکی دیگر از پارک های آبی معروف آنتالیا است.

منبع

  • محمد شهبازی
  • ۰
  • ۰

مواد لازم رولت مرغ



    سینه مرغ 1 عدد
    سبزی ( گشنیز و شوید و ترخون و جغفری و ریحان ) 6 قاشق غذا خوری خرد شده
    هویج 2 عدد
    آبلیمو 5 لیوان
    پیاز درشت 1 عدد
    نمک و زردچوبه به مقدار لازم
    دارچین به مقدار لازم
    پودر فلفل سیاه به مقدار لازم
    پودر فلفل قرمز به مقدار لازم
    روغن زیتون 2 قاشق غذا خوری
    آب گوجه فرنگی 2 لیوانbrightening cream

brightening cream

طرز تهیه رولت مرغ

دستور رولت مرغ

سینه مرغ را به دو تکه از سمت استخوان جناغ به سمت طرفین با کارد بدون آنکه آسیب ببیند از استخوان جدا کنید .
و هر تکه را از وسط با کارد باز کرده تا کاملا ًبه یک تکه پهنی تبدیل شود. سپس نمک و زردچوبه و آبلیمو و پیاز رنده شده و روغن زیتون اضافه کنید وکاملاً قطعات مرغ را به آن ها آغشته کنید .
گوشت باید چند ساعت در این حالت درون یخچال بماند اگر رولت را برای ناهار میخواهید درست کنید بهتر است که شب قبل این کار را انجام دهید. هویج ها را درسته بپزید.

 

رولت مرغ


گوشت را درون سلوفون و یا نایلکس قرار دهید طوری که هم زیر وهم روی آن را پوشش دهد و سپس چندبار با گوشت کوب به گوشت ضربه بزنید واز نایلکس خارج کنید و آن را کف سینی پهن کنید و نمک و زردچوبه و فلفل و دارچین بپاشید و یک لایه سبزی خرد شده بریزیدبعد هویج را قرار دهید .
لبه گوشت را روی هم بیاورید و برای اینکه باز نشود با نخ تمیز و سفیدی ببندید.
رولت های آماده را در ظرفی بگذارید و آب گوجه فرنگی ونمک و زردجوبه به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم بپزید.
وقتی پخته شد نخها را باز کنید و برش دهید و در دیس بچینید.

رولت مرغ

نکات تکمیلی در مورد رولت مرغ

رولت مرغ جزو پیش غذا - اسنک و رول میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 0 دقیقه میباشد .
رولت مرغ را می توانید در وعده نهار - شام - پیش غذا - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

منبع : نمناک

  • محمد شهبازی
  • ۰
  • ۰

شارژک

Sharjak-1

شارژک برای خرید آسان شارژ به صورت آفلاین طراحی شده و شما را از وارد نمودن کدهای مختلف در شماره گیر موبایل بی نیاز می کند. شارژهای ایرانسل، همراه اول، تالیا و رایتل را در آن می توان به صورت مستقیم، شگفت انگیز یا کد شارژ خریداری کرد.

این شارژ را می توانید برای شماره خودتان بگیرید یا با فشردن علامت آدمک، به منوی مخاطبین رفته و آن را به سرعت برای دوستانتان ارسال کنید. نمایش اعتبار مکالمه و اینترنت نیز از دیگر امکانات شارژک هستند.

ضمنا با خرید هر کارت شارژ، می توانید شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی جوایز اپلیکیشن امتحان کنید. همچنین قبل از اینکه به مشاهده مشخصات شارژک مشغول بشید پیشنهاد میکنم مطلب دانلود اپلیکیشن خرید شارژ سایت می شارژ رو از دست ندید

شارژک
  • شارژک
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: محمد
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: 0.7 مگابایت
دانلود


کارت شارژ + ویجت اعتبار

7sim-1

امکان ندارد بتوانید ساده تر از روش اپ 7sim، برای سیم کارتتان شارژ خریداری کنید. توسعه دهنده این اپ توجه ویژه ای به رابط کاربری داشته و از قرار دادن هر ابزاری برای دستیابی سریع کاربر به کارت شارژ دریغ نکرده است.

شارژ مستقیم، شارژ وایمکس و پرداخت قبض سیم کارت های دائمی از امکانات 7sim به شمار می آیند. بهترین نکته در مورد این اپ، ویجت های آنند که می توان آنها را شخصی سازی نمود و برای دسترسی سریع به کارت شارژ در دسکتاپ موبایل قرار داد. کد طرح های تشویقی اپراتورهای مختلف نیز برای دسترسی آسان، در آن گنجانده شده اند.

ضمنا عملیات پرداخت اینترنتی نیز از محیط درون اپلیکیشن انجام می پذیرد و بر خلاف سایر اپلیکیشن ها، برای این کار نیازمند باز کردن مرورگر نیستید.

کارت شارژ + ویجت اعتبار
  • کارت شارژ + ویجت اعتبار
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: آسمان هفتم
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: 1.6 مگابایت
دانلود


کارت شارژ (آل دیجیتال)

Alldigitall

از مزایای اپ کارت شارژ آل دیجیتال، در دسترس بودنش برای سیستم های عامل iOS و اندروید است. با این وجود تنها با اتصال به اینترنت می توان از طریقش کارت شارژ خریداری نمود.

به غیر از خرید کارت شارژ، امکان کنترل بسته های اعتباری، فعالسازی طرح های ویژه و تشویقی اپراتورها و خرید طرح های اینترنتی آنها نیز از طریق اپ آل دیجیتال میسر شده است.

برای خرید اینترنتی هم نیاز به مرورگر سیستم عامل خواهید داشت. با این حال، مالتی پلتفرم بودن این اپ مزیتی است که آن را نسبت به سایر اپلیکیشن ها متمایز کرده و کاربران بیشتری می توانند از امکاناتش بهره ببرند.

کارت شارژ
  • کارت شارژ
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: آل دیجیتال
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 2.3 مگابایت
دانلود



خدمات گوشی و شارژ

Charge11

اپ خدمات گوشی و شارژ، تمام خدمات مربوط سیم کارت را در یک صفحه آورده، آن هم در فهرستی رنگارنگ و زیبا تا برای دسترسی به آنها نیازی به حفظ کردن کدهای مختلف نداشته باشید.

خرید آفلاین شارژ، فعال سازی آهنگ پیشواز یا نوای انتظار، فعالسازی اینترنت، دایورت کردن تماس ها، خرید بسته های اینترنتی، فعالسازی پیام گیر صوتی، ام ام اس و لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی برخی از امکاناتی هستند که این اپلیکیشن برایتان فراهم می کند.

کلیه اعمال اپلیکیشن هم به صورت آفلاین و از طریق کدهای USSD انجام می شوند. اگر فرصت حفظ کردن کدهای مختلف برای دسترسی به این خدمات را ندارید، خدمات گوشی و شارژ کار را برای شما به شدت آسان کرده است.

خدمات گوشی و شارژ
  • خدمات گوشی و شارژ
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: تک تیر
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: 0.9 مگابایت
دانلود


Charge

11111

ویندوزفونی ها می توانند برای خرید آسان کارت شارژ، به اپ آنی شارژ مراجعه کنند. خرید شارژ سیم کارت و وایمکس ایرانسل،  همراه اول و رایتل از طریق آنی شارژ میسر شده و همچنین با آن می توان قبوض سیم کارت های دائمی را نیز پرداخت نمود.

آنی شارژ هم برای خرید اینترنتی، نیازمند باز کردن مرورگر است و این کار را به صورت درون برنامه ای انجام نمی دهد. با این وجود، کاشی زنده آن در صفحه دسکتاپ می تواند یکی از دلایل خوب مراجعه شما به آن محسوب شود.

این اپ را می توانید با حجمی کمتر از یک مگابایت برای موبایل های ویندوزفونی خود دانلود کنید.

Charge
  • Charge
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: W i n d o w s i h a
  • سیستم عامل: ویندوزفون
  • حجم: کمتر از 1 مگابایت
منبع : digiato
  • محمد شهبازی
  • ۰
  • ۰

بین غول­های بزرگ ساخت گوشی موبایل در دنیا، رقابت عجیبی بر سر تولید گوشی­های هوشمندتر، سریع­تر و ظریف­تر
شکل گرفته است که این موضوع به­ مرور زمان تلفن­های همراه را نیز به گجت­های با ارزش­تری تبدیل کرده است. گوشی­های موبایل هر­روز گران­تر می­شوند و ما هم اطلاعات با ارزش بیشتری را در آن­ها ذخیره می­کنیم. طبق آمار، 45% از کسانی که گوشی هوشمند خریداری می­کنند در هفته­های اول استفاده آن را روی زمین می­اندازند و گوشی آن­ها دچار خط­ و ­خش و آسیب­­های جدی می­شود. به همین دلیل اهمیت خرید انواع محافظ گوشی مانند
انواع قاب گوشی و کاور موبایل بیش از پیش ضروری شده است.

هزاران مدل از انواع گارد گوشی و کاو موبایل در سراسر دنیا وجود دارد که شاید بیشترین تنوع را در حوزه لوازم جانبی موبایل ایجاد می­کنند. اما برای خرید قاب مناسب برای موبایل به چه نکاتی باید توجه کنیم و اساسا علت اصلی خرید قاب گوشی چیست؟

 


 

علت اصلی خرید قاب گوشی محافظت از گوشی است

انواع گارد گوشی و کاور موبایل با قیمت­های متفاوتی در بازار موجود است اما میانگین قیمت آنها حدود 40.000 تومان برای قاب گوشی سامسونگ، هواوی، شیائومی و حدود 60.000 تومان برای انواع گوشی­های اپل است. گارد گوشی مانند بیمه ای است که برای خودرو یا خانه خودتون تهیه می­کنید. هر آدم عاقلی ترجیح می­دهد که با اندکی هزینه در حدود چند­ ­ده هزار تومان، اسمارت فون گران قیمت خود را در برابر آسیب­های ناشی از به زمین افتادن و خط و خش بیمه کند. همچنین بسیاری از افراد مانند ورزشکارانی که با آب سروکار دارند، قاب و کاور گوشی ضد آب تهیه می کنند یا طبیعت­گردان و کسانی که کوهنوردی می­کنند، ترجیح می دهند قاب­های بسیار محکم و ضد ضربه داشته باشند. برای مطالعه بیشتر در این رابطه میتوانید به این مقاله مراجعه کنید.

 

 

حفظ استایل و زیبایی با مدل های جدید قاب گوشی

قاب گوشی در طرح و رنگ های بسیار گوناگونی تولید میشود. بعضی از  قاب­های موبایل که مد می­شوند و همه جا آن ها را می­بینید، آن قدر وسوسه کننده و زیبا هستند که شاید به خاطر آن­ها حاضر باشید در صورتی که از نظر محافظت از گوشی، کارایی خوبی نداشته باشند هم آن­ها را خریداری کنید. حتی برخی افراد رنگ کاور موبایل خودشون را با رنگ لباسشون ست می­کنند و در روزها و مناسبت­های خاص از یک مدل گارد گوشی استفاده میکنند. مثلا قاب­های سیلیکونی یا قاب­های گوشی فانتزی، تنوع رنگ بسیار بالا و جذابی دارند که البته بعضی از آن­ها هم، بسیار مقاوم و با کیفیت هستند. کسانی هم که پوشش مجلسی یا کلاسیک دارند می­توانند از انواع قاب­های چرمی استفاده کنند.



 

انواع قاب گوشی موجود در بازار ایران چیست ؟

معمولا در بازار ایران قاب­های گوشی را بر اساس جنس یا طرح اسم گذاری می­کنند اما به صورت کلی به دو دسته قاب­های نرم و قاب­های سخت، تقسیم بندی می­شوند که بیشتر افراد از قاب­های نرم و ژله ای استفاده می­کنند :

·         قاب گوشی ژله ای

·         قاب گوشی چرمی

·         قاب گوشی طرح دار

·         قاب گوشی سیلیکونی

·         قاب گوشی آکواریومی

·         قاب گوشی پارچه ای

·         قاب گوشی خزدار

·         قاب گوشی فلزی

·         قاب گوشی ضد آب

·         قاب گوشی آینه ای و ...

کاور گوشی از نظر کارایی و یا استایل دسته­بندی­های دیگری مثل کیف گوشی، فیلپ کاور، بک کاور گوشی و ... نیز دارد.

به صورت کلی در نظر داشته باشید که اگر جنس بدنه گوشی شما فلزی یا پلاستیک خیلی سخت می­باشد، حتما از قاب های نرم و ژله ای استفاده کنید تا در اثر تعویض یا جابجایی قاب، بدنه گوشی شما خط و خش نیافتد. همچنین اگر جنس بدنه گوشی شما فلزی نیست یا از پلاستیک خیلی سخت ساخته نشده، می­توانید از قاب های محکم و فلزی استفاده کنید.

البته در نظر داشته باشید که قاب موبایل باید حتما روی گوشی، اصطلاحا فیت شود و گوشی آزادانه درون قاب حرکت نکند، در غیر این صورت حرکت گوشی درون قاب به مرور ساییدگی­هایی را روی بدنه ایجاد می­کند و باعث آسیب رسیدن به گوشی شما می­شود.

 

چرا قاب  موبایل  پرطرفدار شده‌ است؟

اگر نگاهی به تاریخچه‌ی گوشی‌های همراه بیندازیم، به قدرت شرکت نوکیا در سال‌های نه‌چندان دور می‌رسیم. گوشی‌های این شرکت دوام بسیار زیادی داشتند و هنگام اصابت به زمین، بدنه‌ی گوشی برای محافظت از قطعات داخلی آن، جدا می‌شد. اما گوشی‌های هوشمند امروزی کمی پیچیده‌تر از آن‌ها هستند و نمی‌توان طراحی گذشته را بر روی آن‌ها پیدا کرد. موبایل های امروزی دارای قطعات مختلفی هستند و یک ضربه‌ی ساده می‌تواند به راحتی یکی از این قطعات را دچار مشکل کند. بنابراین، به نظر می‌رسد استفاده از قاب موبایل می‌تواند در محافظت از گوشی‌ها نقش پررنگی را ایفا کند.

در کنار تمامی این موارد، معمولا ضربات وارد شده به موبایل جزو موارد گارانتی به حساب نمی‌آیند. بنابراین در صورتی که گوشی شما توسط ضربه آسیب دید، احتمالا شرکت گارانتی کننده، از تعویض قطعه‌ی گوشی خودداری خواهد کرد. در نتیجه، قاب موبایل می‌تواند نقش یک گارانتی بسیار معتبر را برای شما داشته باشد تا در مواقع برخورد به زمین، از قطعات گوشی‌هوشمند به بهترین شکل ممکن مراقبت کند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قاب‌ گوشی با کیفیت بالا خریداری می‌کنید اما از قیمت نه‌چندان ارزان آن ناراضی هستید،‌ این را هم در نظر داشته باشید که قیمت گوشی شما به مراتب بالاتر از قیمت قاب موبایل است. بنابراین با هزینه‌ای نه‌چندان زیاد، می‌توانید از خسارت بسیار بیشتری جلوگیری کنید. کافی است نگاهی به قیمت گوشی های هواوی جدید و قاب گوشی هواوی بیاندازید.

 

از کدام سایت قاب گوشی خریداری کنیم؟

باید به فکر نیاز خودتون باشید و بر اساس آن بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای خرید اینترنتی قاب گوشی یکی از نکات مهم که باید به آن توجه کنید، تجربه خرید لذت بخش مشتریان قبلی است که موارد زیر می­تواند در آن موثر باشد :

·         تنوع محصول بسیار بالا

·         موجود بودن محصولات

·         پشتیبانی آنلاین دائم و کارآمد

·         به روز بودن

·         قابل اعتماد بودن

·         ارسال سریع به سراسر ایران

·         سادگی سایت و امکان پیدا کردن قاب­های دلخواه

طبیعی هست که فروشگاه­های اینترنتی که به صورت تخصصی روی یک موضوع کار می­کنند، کیفیت محصول و خدمات آن ها در آن حوزه به مراتب از بزرگترین فروشگاه­های اینترنتی هم بالاتره. یکی از سایت­هایی که به احتمال زیاد توجه شما را نیز جلب می­کند، فروشگاه اینترنتی نشت آپ است که تقریبا تمام مدل­های گوشی موجود در بازار ایران را در دسته بندی­های خودش قرارداده و به علت حضور فیزیکی آن ها در بازار بزرگ عمده فروشی لوازم جانبی تهران، تنوع محصول بالایی دارد. حتی اگر در سایت قاب موبایل مورد نظرتون را پیدا نکردید از طریق پشتیبانی آنلاین می­توانید برای گوشی خودتون درخواست موجودی قاب کنید تا به صورت اختصاصی شما را راهنمایی کنند.

  • محمد شهبازی
  • ۰
  • ۰
  • محمد شهبازی
  • ۰
  • ۰

مشخصات برجسته

  • نوع اتصال سیمی

  • رابط جک 3.5 میلی متری

مشخصات فنی اسپیکر Creative مدل SBS A120

کد فنی: 15150160393
513
  • مشخصات عمومی
    • مارک :  Creative
    • مدل :  SBS A120
  • مشخصات کلی
    • نوع اتصال :  سیمی
    • رابط :  جک 3.5 میلی متری
    • تعداد کانال های صدا :  2.1
    • مجموع قدرت :  9 وات
    • سایر ویژگی ها :  فرکانس پاسخ گویی : 50 هرتز تا 20 کیلوهرتز
      نسبت سیگنال به نویز (SNR) : 75 dB
  • مشخصات ساب ووفر
    • ساب ووفر : 
    • قدرت :  4 وات
  • مشخصات اسپیکر
    • اسپیکر :  2 عدد
    • قدرت :  2.5 وات
    • گیمینگ : 
  • ورودی و خروجی
    • ریموت کنترل : 
    • توضیحات ریموت کنترل :  با سیم
  • مشخصات فیزیکی
    • طول :  اسپیکر : 326 میلی متر
    • عرض :  اسپیکر :250 میلی متر
    • ضخامت :  اسپیکر : 172 میلی متر
    • رنگ :  مشکی
  • گارانتی شاب
  • محمد شهبازی
  • ۰
  • ۰

«مالزی، تمام آسیا!» اگر طی ۲۰ تا ۲۵ سال پیش به مالزی سفر کرده باشید، حتما این شعار را هزاران بار به شیوه‌های مختلف شنیده‌اید. این شعار کمپینی بود که وزارت گردشگری مالزی با هدف معرفی مالزی به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر در اواسط دهه‌ی ۱۹۹۰ به راه انداخت و از آن زمان به بعد دیگر همه جا دیده می‌شود. مالزی جاذبه‌های فراوانی برای ارائه به گردشگران مشتاق دارد. آنچه در این مقاله می‌خوانید، معرفی مختصری از جاهای دیدنی تور مالزی است، بعضی از آنها معروف و بعضی دیگر منتظر کشف شدن هستند!


۱. پنانگ

ایالت پنانگ، از جاهای دیدنی مالزی

معرفی‌مان را با یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مالزی شروع می‌کنیم. مدت‌هاست که همه‌ی دنیا ایالت پنانگ (Penang) مالزی را به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری می‌شناسند. این ایالت از غذاهای خیابانی و غرفه‌های خوراکی‌اش گرفته که آب دهان آدم را راه می‌اندازند تا مکان‌های نمادینی همچون معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple) و دیوارنماهای شیک و مدِ روزش در شهر جرج‌تاون، بچه‌معروف گردشگری مالزی است! پنانگ که از یک سو ریشه در تاریخ دارد و از سوی دیگر مزین به آسمان‌خراش‌های مدرن شده، مجموعه‌ای تماشایی از سنت و مدرنیته را گرد هم آورده است. پنانگ مقصدی در سطح جهانی برای تعطیلات است و هر گردشگری در مالزی که برای سفر خود ارزش قائل است، نباید به‌راحتی از آن بگذرد.
۲. ملاکا

ایالت ملاکا، از جاهای دیدنی مالزی

از یک میراث جهانی یونسکو به میراث دیگری می‌رویم. ایالت ملاکا (Melaka) در جنوب پنانگ هم از جاهای دیدنی مالزی و مقصد گردشگری پرطرفداری است. ایالت ملاکا جدا از اینکه محل بناهای تاریخی معروفی همچون قلعه‌ی اِ فاموسا (A Famosa Fort) و کلیسای مسیح است، خانه‌ی خوراکی‌های لذیذ مالزیایی همچون ساتی (satay celup)، کوفته‌ی مرغ و برنج و خوراک نایونیا (Nyonya cuisine) نیز هست. در ملاکا که طی دوران استعمار مالزی بندر تجاری مهمی بوده، بقایای گذشته را هم خواهید یافت؛ جاهایی همچون محله‌ی پرتغالی‌ها (Portuguese Settlement) و بقایای میراث هلند. اگر هم طرفدار بازارهای شبانه باشید، دیدار بازار شبانه خیابان جانکر (Jonker Street Night Market) تجربه‌ای است که نباید آن را از دست بدهید.
۳. ایپوه، پراک

شهر ایپوه، از جاهای دیدنی مالزی

شهر ایپوه (Ipoh) واقع در ایالت پراک (Perak)، در مقایسه با دو مورد قبلیِ این فهرست، کمتر مورد توجه قرار گرفته و اغلب از دست حتی مجرب‌ترین گردشگران هم در می‌رود. این شهر، خانه‌ی غذاهای خوشمزه و مناظر شگفت‌انگیز طبیعی است. پارک آبی آن با نام دنیای گمشده‌ی تامبون (Lost World of Tambun) بین مالزیایی‌هایی که می‌خواهند آخر هفته‌ی خوبی را سپری کنند، طرفداران زیادی دارد. علاوه بر آن، باغ‌های معبد غار کک لانگ تانگ (Kek Long Tong Cave Temple Gardens) و پارک تفریحی گانانگ لانگ (Gunung Lang Recreational Park) هم جزو مکان‌هایی هستند که مناظر زیبای طبیعیِ ایپوه را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشند. اگر گردشگر فرهنگی هستید، سری به موزه‌ی هو یان هور (Ho Yan Hor Museum) و دنیای ایپوه (Ipoh World) بزنید که ویترینی از ریشه‌های مهم تاریخیِ مردم هاکا در این شهر را پیش روی‌تان به نمایش می‌گذارند.
۴. کوالالامپور

شهر کوالا لامپور، از جاهای دیدنی مالزی

پایتخت رسمی مالزی، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور هم هست، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که در شهر کوالالامپور (Kuala Lumpur) دیدنی‌های زیادی وجود دارد. بازار مرکزی مکان شلوغی است که در مغازه‌های رنگارنگ آن، از صنایع دستیِ سنتی مالزی گرفته تا لباس‌های مدِ روز را می‌توانید پیدا کنید و از همه مهم‌تر وجود غذاهای محلی خیابانی در این بازار است. داخل این بازار، فضایی هم به نام انکس (Annexe) وجود دارد که هنرمندان محلی گاهی اوقات نمایشگاهی از آثار خود در آن برگزار می‌کنند. اگر می‌خواهید در این شهر شب‌گردی کنید، سری به محله‌ی بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) بزنید که پر از کافه و کلوب است. در این منطقه مکان‌های فراوانی با جَو ساده و محیط دوستانه خواهید یافت و می‌توانید شبی به‌یادماندنی را در کنار خانواده و دوستان‌تان سپری کنید. و البته که هیچ سفری به کوالالامپور کامل نمی‌شود، مگر اینکه با برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers) که از جاهای دیدنی مالزی هستند هم عکس یادگاری بگیرید!
۵. کوچینگ، ساراواک

شهر کوچینگ، از جاهای دیدنی مالزی

از آنجایی که بیشتر گردشگران این شبه‌جزیره، راه پنانگ و ملاکا را به‌عنوان جاهای دیدنی مالزی پیش می‌گیرند، مالزی شرقی (صباح و ساراواک) اغلب فراموش می‌شوند. اما بورنئوی مالزی دیدنی‌های فراوانی دارد و یکی از توصیه‌های گردشگران حرفه‌ای، شهر مرکزی ایالت ساراواک (Sarawak)، یعنی کوچینگ (Kuching) است. کوچینگ علاوه بر غذاهای خوشمزه‌ای مثل لاکسا (laksa) و کولو می (kolo mee)، بناهای دیدنی فراوانی مانند موزه‌ی ساراواک (Sarawak Museum) و موزه‌ی چینی‌ها را هم در دل خودش جای داده است. در سفر به این شهر می‌توانید روستای قبیله‌ی بیدایو (Bidayuh tribe village) را هم ببینید و لحظات آرامش‌بخشی را هم روی کشتی‌های تفریحیِ رودخانه‌ی سانتوبونگ (Santubong River) تجربه کنید. اگر زمان مناسبی برای سفرتان انتخاب کنید، می‌توانید جشنواره‌ی جهانی موسیقی رینفارست (Rainforest World Music Festival) را که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های موسیقی، هر ساله در مالزی برگزار می‌شود، ببینید.
۶. گنتینگ هایلندز، پاهانگ

تم پارک گنتینگ هایلندز، از جاهای دیدنی مالزی

گنتینگ هایلندز (Genting Highlands) که با عنوان شهر سرگرمی شناخته می‌شود، یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی مالزی به قصد سرگرمی و خوشگذرانی است. آب‌وهوای این شهر که در میان کوهستان‌های سرسبز واقع شده، با آن آب‌وهوای گرمی که از مالزی در ذهن داریم خیلی تفاوت دارد. گنتینگ هایلندز به‌خاطر کازینوهایش، به لاس وگاسِ آسیا معروف است، اما می‌توانید از تماشای جاذبه‌هایی همچون دنیای برفی یا نمایشگاه باور کنی یا نه‌ی ریپلی (Ripley’s Believe It Or Not Exhibit) هم همراه خانواده لذت ببرید. علاوه بر اینها، صحنه‌ی ستاره‌ها (Arena of Stars) هم اغلب نمایش‌ها و کنسرت‌های جذابی برگزار می‌کند که شما را حسابی هیجان‌زده خواهند کرد. نخستین تم پارک روباز قرن بیستم (اصطلاحی عمومی برای یک مجموعه از مسیرهای گردشگری و دیگر جذابیت‌های سرگرم‌کننده‌ای که به هدف گرد هم آوردن گروه کثیری از مردم کنار هم چیده شده‌اند) هم اواخر سال ۲۰۱۷ در گنتینگ هایلندز افتتاح شد که پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.
۷. بوکیت تینگی، پاهانگ

بوکیت تینگی، از جاهای دیدنی مالزی

بوکیت تینگی (Bukit Tinggi) در بنتانگ (Bentong) از توابع پاهانگ (Pahang)، اغلب زیر سایه‌ی عموزاده‌های نامدارتر خود، یعنی گنتینگ هایلندز و کمرون هایلندز قرار می‌گیرد. برخلاف گنتینگ هایلندز، بوکیت تینگی محل خوشگذرانی نیست، بلکه محلی برای آرامش و به‌نوعی ذن محسوب می‌شود. برای ساخت بوکیت تینگی از شهری فرانسوی الهام گرفته شده و با پیاده‌روهای سنگفرش‌شده، نمایش‌های خیابانی، کافه‌ها و معماری سبک اروپایی خود، در میان محلی‌ها به فرانسه‌ی کوچک مشهور است و اکنون از جاهای دیدنی مالزی به‌شمار می‌آید. بازدیدکننده‌ها می‌توانند حتی هنر اجرای مراسم چای ژاپنی را هم در روستای ژاپنی الهام‌گرفته از ذن (Zen-inspired Japanese village) یاد بگیرند!
۸. لگولند، جوهور

لگولند جوهور، از جاهای دیدنی مالزی

لگولند جوهور (Legoland Johor) تنها تم پارک از نوع خود در جنوب شرقی و شرق آسیاست. این تم پارک همان‌طور که از نامش پیداست، جشن بزرگی برای عاشقان این آجرهای رنگارنگ ترتیب داده است. لگولند برای همه اعضای خانواده جالب است، چون می‌توانید از جاذبه‌هایی همچون مینی لند (Mini Land) هم دیدن کنید که نسخه‌های کوچک لگویی از بناهای معروف آسیا همچون انگکور وات و تاج‌محل را در خود جای داده است. بازدیدکننده‌ها از هر سن و سالی که باشند از سواری‌ها و فعالیت‌های تعاملی فراوانی که در این تم پارک گنجانده شده لذت می‌برند و بچه‌ها، به‌ویژه عاشق پارک آبی و شهر لگو می‌شوند که می‌توانند مثل بزرگ‌ترها رانندگی با ماشین یا پرواز با هواپیما را یاد بگیرند! در سفر به مالزی، به‌ویژه اگر با فرزندان‌تان می‌روید، لگولند جوهور را که از جاهای دیدنی مالزی است، از دست ندهید.
۹. پورت دیکسون، نگاری سمبیلان

پورت دیکسون، از جاهای دیدنی مالزی

پورت دیکسون (Port Dickson) با سواحل بکر و محیط آرامی که دارد، یکی از برترین مقاصد برای کسانی است که به‌دنبال ساحلی برای استراحت در جاهای دیدنی مالزی می‌گردند. گالری هنری آپساید داون (Upside Down Art Gallery)، موزه‌ی ارتش (Army Museum) و فانوس دریایی کیپ راچادو (Cape Rachado Lighthouse) با سواحل بکرش، جاهایی هستند که نباید دیدن‌شان را از دست داد. مرکز پرورش لاک‌پشت هم از دیدنی‌های این منطقه به‌شمار می‌رود که اساسا مکانی آموزشی برای حفظ و نگهداری از لاک‌پشت‌های دریاییِ در معرض انقراض محسوب می‌شود. در این مرکز می‌توانید نوزادان لاک‌پشت‌ها را در آکواریوم و همین‌طور فرایند جوجه‌کشی از تخم‌های لاک‌پشت را تماشا کنید.
۱۰. سیپادان، صباح

جزیره‌ی سیپادان، از جاهای دیدنی مالزی

هر قدر هم که تماشای یک آکواریوم خیلی بزرگ شگفت‌انگیز باشد، باز هم شنا در کنار دسته‌های ماهی چیز دیگری است! جزیره‌ی سیپادان (Sipadan) در دریایی سلب، در ساحل شرقیِ صباح (Sabah) در مالزی شرقی واقع شده است. این مکان میان علاقه‌مندان به غواصی شهرت فراوانی دارد. سیپادان برای غواصی اسکوبا و غواصی سطحی، قطعه‌ای از بهشت روی زمین است. سیپادان که جانوران دریایی گوناگونی از جمله لاک‌پشت، کوسه‌نهنگ و هزاران گونه ماهی و مرجان را در خود جای داده، یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی مالزی و مسلما یکی از مکان‌هایی است که برای داشتن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از زندگی دریایی نباید آن را از دست بدهید. سواحل شنی زیبای آن هم دیدن دارند.
۱۱. همه‌ی جزایر

همه‌ی جزایر، از جاهای دیدنی مالزی

جاهای دیدنی مالزی آن‌قدر زیاد و شگفت‌انگیز هستند که نمی‌توان در یک مقاله به تک‌تک آنها پرداخت، بنابراین همه‌ی جزایر و سواحل تماشایی مالزی را تحت این عنوان گرد هم می‌آوریم. لنکاوی (Langkawi)، پانگکور (Pangkor)، پرهنتیان (Perhentian)، ریدانگ (Redang)، تیومان (Tioman) و راوا (Rawa) در مالزی غربی و سیپادان که به آن پرداختیم و ماتاکینگ (Mataking) در مالزی شرقی برخی از پرطرفدارترین جزایر هستند. اگرچه هر یک از این جزایر جاذبه‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند، مثل تماشای عقاب‌ها در لانگواکی و یا تماشای لاک‌پشت‌ها در سیپادان و ماتاکینگ، اما همگی دارای سواحل شنی، فضایی آرامش‌بخش و محیطی هستند که همه‌چیز را برای یک اقامت فوق‌العاده جزیره‌ای مهیا می‌نماید.
۱۲. کوهستان کینبالو، صباح

کوهستان کینبالو، از جاهای دیدنی مالزی

کوهستان کینبالو (Mount Kinabalu) و محیط اطرافش یکی از مهم‌ترین مکان‌های مالزی از لحاظ تنوع زیستی هستند. در این منطقه‌ی چشم‌نواز، بیش از ۶۰۰ گونه‌ی گیاهی و جانوری وجود دارد. کوه کینبالو با دارا بودن قله‌ای با بیش از ۴۰۰۰ متر ارتفاع، بلندترین کوه در مجمع‌الجزایر مالایی محسوب می‌شود. پیاده‌روی به سوی این قله کار ساده‌ای نیست، اما فتح‌الفتوح هم به‌شمار نمی‌رود. اگرچه همیشه باید راهنمای مجربی بازدیدکننده‌ها را همراهی کند، اما خودِ این پیاده‌روی در مقایسه با دیگر کوه‌ها نسبتا ساده است. مناظری که از بالای این قله می‌توان تماشا کرد، فراتر از واقعیت است. کوه کینبالو مطمئنا یکی از آن جاهای دیدنی مالزی است که ارزش بودن در هر برنامه‌ی سفری را دارد.
۱۳. پارک ملی نیاه، ساراواک

پارک ملی نیاه، از جاهای دیدنی مالزی

بزرگ‌ترین جاذبه‌ی پارک ملی نیاه (Niah National Park)، مجموعه‌ی شگرفی از غارهاست که به نام غارهای نیاه (Niah Caves) شناخته می‌شوند. این منطقه سایت باستان‌شناسی مهمی شامل ساختارهای زیبای سنگ آهک است که به ۱۶ تا ۲۰ میلیون سال پیش برمی‌گردند. برآورد شده که این غارها زمانی محل زندگی اجداد عصر حجری ما بوده‌اند و بقایایی انسانی در این محل یافت شده که تقریبا ۴۰۰۰۰ سال قدمت دارند! این غارها که با جنگل‌های متراکم احاطه شده‌اند، سایت میراث جهانی یونسکو و مقصد گردشگری پرطرفداری هستند که با زیبایی خیره‌کننده و طبیعی‌شان، چشم هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کنند. پارک ملی گانانگ مولو (Gunung Mulu National Park) هم با غارها و ساختارهای کارستی که در شمال غارهای نیاه واقع شده از جاهای دیدنی مالزی است.
۱۴. بروگا هیل، سلانگور

بروگا هیل، از جاهای دیدنی مالزی

بروگا هیل (Broga Hill) در حومه‌ی شهر بروگا در سلانگور (Selangor) از دیگر جاهای دیدنی مالزی، محل پیاده‌روی پرطرفداری میان بسیاری از محلی‌ها و به‌ویژه دانشجویان پردیس مجاورِ دانشگاه ناتینگهام است. تماشای طلوع آفتاب از بلندای بروگا هیل، تجربه‌ای است که هیچ‌کس فراموش نخواهد کرد. اگر اهل چادرزدن در دامن طبیعت باشید، جای خوبی برای تماشای ستاره‌ها نیز هست. دیگر اینکه خوراکی‌های پن می (pan mee) و ماهی‌کبابی و خودِ شهر بروگا هم از دیگر جاذبه‌های محبوب این منطقه هستند. مزرعه‌ی خرگوش در سمنیه (Semenyih) را هم نباید از دست داد.
۱۵. کمرون هایلندز، پاهانگ

کمرون هایلندز، از جاهای دیدنی مالزی

کمرون هایلندز (Cameron Highlands) هم مانند گنتینگ هایلندز، در تمام طول سال آب‌وهوایی بهاری دارد. آب‌وهوای خنک آن امکان شکوفایی را به مزارع توت‌فرنگی داده و آنها را به جاذبه‌ی اصلی گردشگری در اینجا بدل کرده است. علاوه بر این، مزرعه‌ی چای بوه (BOH Tea Farm) و مزرعه‌ی اسطوخدوس بوه (BOH Lavender Garden) را هم باید دید که می‌توانید به‌طرز باورنکردنی طعم بستنی اسطوخدوس را در آن تجربه کنید! بوم‌گردی، آب‌وهوای عالی و سبزیجات و میوه‌های بسیار تازه در کمرون هایلندز، آن را جزء جاهای دیدنی مالزی می‌کند که برای دورهمی‌های به‌یادماندنی با خانواده و دوستان بسیار ایده‌آل است.
۱۶. پارک تفریحی فایرفلای ولی، جوهور

پارک تفریحی فایرفلای ولی، از جاهای دیدنی مالزی

مهم نیست فناوری چقدر پیشرفت کند، همیشه قسمتی از وجود ما هست که می‌خواهد به طبیعت بازگردد. و یکی از شگفت‌انگیزترین تجربیاتی که می‌توان در جاهای دیدنی مالزی داشت، تماشای پارک تفریحی فایرفلای ولی (Firefly Valley Leisure Park) است. قدم زدن در میان کلونی‌های کرم شب‌تاب، مثل تجربه‌ی صحنه‌ای از قصه‌های پریان است؛ تجربه‌ای که فقط در فایرفلای ولی می‌توان آن را داشت. برنامه‌هایی برای قایق‌سواری بر پهنه‌ی رودخانه‌ی جوهور و تماشای زیبایی‌های طبیعی آن هم در این منطقه وجود دارند. پارک کرم شب‌تاب کامپونگ کوانتان (Kampung Kuantan Firefly Park) در سلانگور (Selangor) را هم می‌توانید ببینید که یکی از بزرگ‌ترین کلونی‌های کرم شب‌تاب مالزی را در خود جای داده است.
۱۷. تامان نگارا، پاهانگ

تامان نگارا، از جاهای دیدنی مالزی

پارک ملی مالزی یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی گرمسیری در دنیاست. تامان نگارا (Taman Negara) با گیاهان سبز، آبشارهای زیبا و جانوران شگفت‌انگیزش که البته به‌ندرت می‌توان آنها را دید، مقصد ایده‌آلی برای چادر زدن در جاهای دیدنی مالزی محسوب می‌شود. یکی از طولانی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی کانوپی دنیا هم در اینجا یافت می‌شود. اگرچه گشت‌وگذار در این پارک به‌تنهایی هم امکان‌پذیر است، اما توصیه می‌شود با راهنمای مجربی همراه شوید؛ به‌ویژه اگر می‌خواهید چادر بزنید یا در دل جنگل پیاده‌روی کنید. هر چه باشد جنگل است دیگر!
۱۸. پارک ملی باکو، ساراواک

پارک ملی باکو، از جاهای دیدین مالزی

پارک ملی باکو (Bako National Park) در مقایسه با تامان نگارا از نظر اندازه بسیار کوچک‌تر است، اما مسلما به همان اندازه جالب و از جاهای دیدنی مالزی است. این پارک ملی با مسیرهای پیاده‌روی گوناگون جنگلی، از پیاده‌روی خوش‌خوشانه گرفته تا پیاده‌روی‌های حرفه‌ای، تجربه‌ی مناسب و لذت‌بخشی را برای همه‌ی سنین فراهم می‌کند. این پارک با جنگل‌های مردابی و مانگروی خود، در کنار خلیج‌های کوچک و سواحل زیبا، هر نوع پوشش گیاهی را که در بورنئو یافت شود، در خود جای داده است. اما جاذبه‌ی اصلیِ پارک ملی باکو، شانس ملاقات با میمون‌های پوزه‌دراز کمیابی است که فقط در بورنئو یافت می‌شوند. تعداد این حیوانات منحصربه‌فرد کمتر از ۳۰۰ قلاده در حیات وحش است و اگر هنگام قدم زدن در این جنگل‌ها موفق شدید یکی از آنها را ببینید، تجربه‌ای خواهد شد که تا مدت‌ها در خاطرتان می‌ماند.
۱۹. ذخیره‌گاه طبیعی سمنگوه، ساراواک

ذخیره‌گاه طبیعی سمنگوه، از جاهای دیدنی مالزی

ذخیره‌گاه طبیعی سمنگوه (Semenggoh Nature Reserve) را باید پناهگاه اورانگوتان‌ها معرفی کرد. اورانگوتان‌هایی که نجات یافته‌اند، دوباره به حیات وحش فرستاده می‌شوند تا فرصت زادوولد پیدا کنند. این ذخیره‌گاه مکان ایده‌الی برای این موجودات باهوش در زیستگاه طبیعی‌شان محسوب می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از گونه‌های عجیب و غریب پرندگان را هم می‌توان در اینجا یافت. این امر باعث می‌شود این ذخیره‌گاه طبیعی مقصد خوبی در میان جاهای دیدنی مالزی برای کسانی باشد که عاشق تماشای پرندگان هستند. مکان دیگری که ارزش دیدن دارد، مرکز توان‌بخشی اورانگوتان سپیلوک (Sepilok Orang Utan Rehabilitation Centre) در ذخیره‌گاه جنگلی کبیلی سپیلوک (Kabili-Sepilok Forest Reserve) در صباح است. این مرکز همان‌طور که از نامش پیداست، از اورانگوتان‌هایی که والدین خود را از دست داده‌اند نگهداری کرده و آنها را آماده‌ی زندگی در حیات وحش می‌کند. حتی اگر بخواهید، می‌توانید سرپرستی یکی از آنها را هم بر عهده بگیرید!
۲۰. کیناباتانگان، صباح

کیناباتانگان، از جاهای دیدنی مالزی

رودخانه‌ی کیناباتانگان (Kinabatangan) در صباح دومین رودخانه‌ی طولانی در مالزی با منطقه‌ی اطرافش که دربردارنده‌ی زیستگاه‌هایی همچون غارها، باتلاق‌ها و جنگل‌های مانگرو و کم‌ارتفاع است، بوم‌شناسی مهمی در حیات وحش و از جاهای دیدنی مالزی است. در این زیستگاه می‌توانید فیل‌های آسیایی و دیگر انواع حیوانات وحشی را ببینید. از همه مهم‌تر، می‌توانید نوک‌شاخ (hornbill) کمیاب بورنئویی را هم مشاهده کنید. می‌توانید روی رودخانه قایق‌سواری کنید، یا از راهنما بخواهید شما را به جنگل‌های متراکم ببرد، جایی که می‌توانید انواع گوناگونی از حیوانات و گیاهان را از نزدیک تماشا کنید.
۲۱. مزرعه‌ی یو کی آگرو، جوهور

مزرعه‌ی یو کی آگرو، از جاهای دیدنی مالزی

مزرعه‌ی یو کی آگرو (UK Argo Farm) در کلانگ (Kluang) جوهور، از جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مالزی و شبیه نیوزلند است. در این مزرعه به‌غیر از مناظر خیره‌کننده‌ای که دارد، محصولات لبنی گوسفند و بز هم به صورت اختصاصی تولید می‌شود. بازدیدکنندگان در این مزرعه‌ی بزرگ می‌توانند شاهد دادن علوفه به گله‌ها و دوشیدن شیر آنها باشند و حتی بره‌ها را در آغوش بگیرند! در همان حوالی مزرعه‌ی ارگانیک زنکسین (Zenxin Organic Farm)، بزرگ‌ترین مزرعه در نوع خودش هم وجود دارد که در پنینسولار (Zenxin Organic Farm) مالزی واقع شده و مکانی دیدنی برای سرگرمی و آموزش است. برای خوردن غذا، غذای خیابانی کلانگ (Kluang Food Street)، واقع در مرکز خرید کلانگ (Kluang Mall) پیشنهاد می‌شود که گوهر پنهانی از فروشنده‌های محلی و غذای خوشمزه است!
۲۲. غارهای باتو، سلانگور

غارهای باتو، از جاهای دیدنی مالزی

غارهای باتو (Batu Caves) در سلانگور (Selangor)، یکی از مهم‌ترین اماکن مذهبی و از جاهای دیدنی مالزی هستند. هر ساله در طول جشن‌ تایپوسام (Thaipusam) هندی‌های مقیم مالزی، هزاران نفر از پیروان این مذهب از کوه بالا می‌روند و از معبد غار و زیارتگاه اختصاص داده شده به خدای موروگان، خدای هندو که مجسمه‌اش به صورت ایستاده در مجموعه‌ی اصلی معبد قرار دارد دیدن می‌کنند. درون غارهای باتو، شبکه‌ای از غارهای آهکی هم وجود دارند که قبایل بومی این ناحیه در آنجا ساکن بوده‌اند. این غار در تمام طول سال باز است. وقتی هنوز منطقه به‌خاطر جشن‌های مذهبی شلوغ نشده، غارهای باتو با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری، مکان مناسبی برای سنگ‌نوردی و غارپیمایی است.
۲۳. پارک میراث اسلامی، ترنگانو

پارک میراث اسلامی، از جاهای دیدنی مالزی

پارک میراث اسلامی (Islamic Heritage Park) که گاهی‌اوقات با نام پارک تمدن اسلامی (Islamic Civilization Park) هم از آن یاد می‌شود، کمتر از ده سال است که افتتاح شده و مقصد توریستی نسبتا کم‌سن‌وسالی در ترنگونا (Terengganu) و از جاهای دیدنی مالزی است. ماکت‌های دقیقی از ۲۲ بنای مهم اسلامی از سراسر دنیا، شامل بسیاری از مسجدها، مقبره‌ها و مناره‌هاست. مکان خوبی برای تجربه‌ای سرگرم‌کننده و آموزش مردم در توسعه‌ی تمدن اسلامی هم هست. این پارک دارای آسیاب آبی و دریاچه‌ای برای قایقرانی است، اما باشکوه‌ترین عمارت آن، مسجد کریستال (Crystal Mosque) است که طراحی منحصربه‌فرد و زیباییِ ظریفی دارد.
۲۴. روستای فرهنگی ساراواک

روستای فرهنگی ساراواک، از جاهای دیدنی مالزی

روستای فرهنگی ساراواک (Sarawak Cultural Village) که آن را «موزه‌ی زندگی» نامیده‌اند، از جاهای دیدنی مالزی و مقصد گردشگری فوق‌العاده‌ای برای کسانی است که می‌خواهند با فرهنگ محلی ساراواک از نزدیک آشنا شوند. هفت نوع خانه روستایی مختلف از قبایل مختلف بومی در این روستا وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند عادات و رسوم محلی تاریخ بومی غنی ساراواک را از نزدیک ببینند. در این روستا می‌توانید با مردم محلی معاشرت کنید و رقص‌، موسیقی و شیوه‌ی زندگی آنها را که برای مسافران کنجکاو، نمایش داده می‌شوند یاد بگیرند. سپس گردشگران می‌توانند راه جنگلی پنان (Penan Trail) به سمت رودخانه‌ی سنت‌بونگ (Santubong River) را پیاده‌روی کنند و در نهایت روز خود را با غذاهای خوشمزه‌ی محلی به پایان ببرند.


منبع : چطور

  • محمد شهبازی