موسیقی جدید

موسیقی

موسیقی جدید

موسیقی

آهنگهای جدید

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وقتی همه پمپ میشوند

این روز ها همه چیز را می توان پمپ کرد . از شیر مرغ تا جون آدمیزاد. و همین امر سبب شده تا پمپ ها نقش و جایگاه ویژه های در زندگی ما پیدا کنند. یک تامین صنعتی خوب با شناختی که از صنعت پمپ دارد باید بتواند برای موارد مختلف پمپ های مختلف را پیشنهاد دهد. بسیاری از صنعتگران متاسفانه شناخت کاملی از انواع پمپ ها ندارند و دست به انتخاب هایی می زنند که نتیجه آن افزایش هزینه و کاهش کارایی سیستم خواهد شد.

به طور کلی پمپ به دستگاهی گفته می‌شود که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی گرفته و به سیالی که از آن عبور می‌کند، انتقال دهد. در نتیجه، انرژی سیال پس از خروج از این دستگاه (پمپ) افزایش می‌یابد. به عبارت کلی تر، پمپ دستگاهی است که سیالات غیرقابل تراکم را از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر جابجا می‌نماید.

پمپ ها دارای انواع مختلفی هستند که برخی از آن ها عبارتند از :

پمپ گریز از مرکز جهت انتقال آب تمیز ، آبیاری قطره ای ، سیستم های آبرسانی شهری و کشاورزی ، سیستم های حرارتی و ...

پمپ دیافراگمی جهت انتقال موادی همچون حلال، رزین، لاتکس، سیلیس، پودر، آب نمک ، شکلات، مربا، الکل و ...

دوزینگ پمپ جهت تزریق اسانس ، رنگدانه ها ، کلر و مواد اسیدی و ....

پمپ دنده ای  جهت انتقال قیر ، آسفالت ، مواد با ویسکوزیته بالا خوراکی نظیر روغن ، کره ، شکلات و ...

پمپ پیستونی جهت استفاده در سیستم های کارواش ، فشار بالا ، خطوط فولاد و ...

پمپ روغن داغ جهت انتقال روغن داغ در دیگ های بخار و سیستم های حرارتی

پمپ تخلیه بشکه برای تخلیه بشکه های حاوی سیالاتی نظیر بنزین ، الکل ، روغن و ...

لوب پمپ

پمپ پریستالتیک

پمپ کف کش

پمپ لجن کش

پمپ   طبقاتی

پمپ سیرکولاتور

پمپ مگنتی

پمپ اسید

مونو پمپ

 

  • محمد شهبازی
  • ۰
  • ۰

چندین و چند سال هست که  ایرانی‌های بی‌شماری میل به درس خوندن ، تحصیل، ادامه تحصیل و تحقیق در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خارج از کشور هستند.  این روزها اخبار رو که بررسی کنید متوجه می‌شوید که تعداد بیشماری از ایرانیان پذیرش ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی را می‌گیرند.  دانشجویان و محققان ایرانی با سابقه خوب و درخشانی که از خودشون به جا گذاشتن، باعث شدن تا دانشگاه‌های غربی به ویژه در آمریکای شمالی و اروپا، همیشه دانشجویان ایرانی رو مورد توجه قرار بدهند . به طور مثال در تعدادی از دانشگاه‌ها مانند  MIT (ماساچوست) در آمریکا ، چالمرز در سوئد، استانفورد، پنسیلوانیا، ، برکلی و ام آی تی آمریکا، دانشجویان ایرانیان رو در گروه  برترین محققان و پژوهشگران خارجی که مشغول  تحصیل هستند، قرار بدهد.

موفقیت‌های علمی و دستاوردهای تحقیقاتی جالب توجه دانشجویان ایرانی در 50 الی 60 اخیر، باعث شده تا مراکز علمی اروپا و آمریکا، به ایرانیان با استعداد، نگاه خاصی داشته باشند و سالانه هزاران دانشجوی ایرانی در مراکز خود پذیرش کنند

آمار رسمی نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۱ درصد تولید علم جهان را در اختیار ایرانیان است  و در برخی از صنایع مانند  ساخت موشک، صنایع پتروشیمی و صنایع هسته‌ای، در فهرست ۵ یا ۱۰ کشور دارنده تکنولوژی برتر قرار بگیرد.

انتخاب کشور مورد نظر برای ادامه تحصیل، رشته و دانشگاه، مسائل مهمی هستند که همواره سوال اصلی افراد علاقمند به تحصیل یا ادامه تحصیل در خارج از کشور قرار می‌گیرد. این افراد  نمی‌دانند که چگونه باید در فرآیند اقدام برای کسب پذیرش تحصیلی ،اقدام خوبی داشته باشند تا برای گرفتن پذیرش شانس بیشتری داشت و اینکه چگونه  برای گرفتن بورسیه‌های تحصیلی اقدام کرد که هزینه‌ی اقامت در خارج از وطن را به طرز چشم‌گیری کم بکنند. یا اینکه اقامت در هر کشور ،آن‌ها را بال چه مسائلی روبرو می‌کند و چه منابع اطلاعاتی در اختیار دارند.

از مدرک آیلتس گرفتن تا ارسال مدارک تحصیلی، حکم‌های قهرمانی و گواهینامه‌‌ دوره‌های گذرانده شده تا  انتخاب دانشگاه و پذیرش و بورسیه، آن هم به تفکیک کشورهای مختلف جهان را باید دانست تا بتوان یک مهاجرت تحصیلی صحیح و بدون دغدغه را شروع کرد.

(با کنفرانس بوک، هوشمندانه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین روش جستجوی کنفرانس، همایش، سمینار و … را تجربه کنید)

1- اولین قدم، قدم اول برای مهاجرت تحصیلی؟؟؟

اولین قدم : هدف من از ادامه تحصیل چیست؟ هدف من از ادامه تحصیل در خارج از کشور چیست؟ هدف از مهاجرت برای ادامه تحصیل چیست؟

هر 3 سوال مطح شده همگی یک سوال هستند که پیش از اقدام کردن برای پذیرش تحصیلی و بورس،  باید به این سوال مهم جواب بدهم که چرا قصد ادامه تحصیل دارم؟ آیا قصد من برای پذیرش ،تنها گرفتن ویزا هست؟  آیا قصد من برای ادامه تحصیل، تنها مهاجرت هست؟ یا اینکه  قصد من گرفتن اقامت دائم در کشور مقصد هست؟ یا  می‌خواهم از پذیرش تحصیلی به عنوان یک فرصت برای اشتغال‌زایی در آن کشور استفاده کنم؟ اینها نمونه پرسش هایی هست که برای خیلیها پیش اومده و میاد.

جواب دادن به هر کدوم از این سوال‌ها، روش ، فرآیند و برنامه خاص خودش را داره. به طور مثال اگه قصد گرفتن ویزای شینگن دارید ، می‎تونید به جای اقدام کردن برای پذیرش تحصیلی در بهترین کشورهای اروپایی ، کشورهای سطح پایئین‌تری مثل  مجارستان ، لهستان یا حتی بلاروس، برای گرفتن پذیرش و ویزا اقدام کنید. اگر قصد شما از پذیرش گرفتن مهاجرت هست، باید به این موضوع توجه کنید که هر کشوری در دنیا، برای مهاجرت، قوانین خاص خودش را دارد و همه کشورها مانند کانادا، استرالیا، نیوزلند و آمریکا، مهاجر پذیر نیستند و برخی مانند سوئد و نروژ و آلمان، پناهنده پذیر هستند و اگر قصد اقامت در آن جا را دارید، باید اول کار حرفه ای برای خود دست و پا کنید.

در هر صورت، قبل از گرفتن پذیرش تحصیلی، برنامه خودتون رو  حداقل تا چندین سال آینده ( پنج سال)  مشخص کنید و هدف‌گذاری کنید که چه برنامه‌ای دارید یا می‌خواهید داشته باشید. این مشخص کردن و ترسیم کردن هدف رو می‌بایستی حتما حتما مکتوب کنید و بنویسید که برنامه شما از این کار چیست؟  (این یک اصل مهم و غیر قابل انکار هست) حتی اگر رویایی هم هست این کار رو بکنید زیرا مهم مکتوب شدن برنامه در این قدم است . شما می‌توانید به قسمت های کوچک‌تری تقسیمش کنید و برای اون ، دنبال راه حل باشید. هر مشکلی یه راه‌حلی داره.  احتمال رسیدن به هدف تحصیلی بیش‌تر می‌شود. در این راه نیاز به صبور بودن هست ، صبور بودن یعنی اینکه دست به هر کاری برای  برای اقامت و تحصیل و مهاجرت و این صحبت‌ها نزنید.

گاهی اوقات 2 یا 3 سال صبر کردن برای رسیدن به  یک پذیرش خوب در کیک کشور خوب  به جای اینکه تن به پذیرش هر کشوری داد برای ویرایش اقدام کرد، جواب بهتری دارد. همیشه هدف از برنامه تحصیلی را مشخص کنید و با مشاوری که در این زمینه تخصص دارد مشاوره کنید.  این که در عصر ارتباطات و اطلاعات که هرآنچه که شما نیاز دارید در دسترس شما قرار می‌گیرد، قابل قبول نیست که مسیر خود را با اطلاعات ضعیف و غیر شفاف دنبا دنبال کنید. پس قدم اول، جواب دادن به این پرسش است که هدف از تحصیل و ادامه تحصیل چیست؟  بطور مثال فردی که فوق‌لیسانس می‌خواهد بگیرد و برگردد و در زمینه‌ای تخصصی مشغول بکار شود، به دنبال ویزای کشور خاص و مهاجرت نیست. یا اگر فردی دیگر به‌دنبال مهاجرت و اقامت باشد، دنبال سوپروایزر و رشته خیلی خاص در یک کشور خاص در دنیا نمی‌تواند باشد .

2- دومین قدم، رشته تحصیلی بر کشور مقصد اولویت دارد؟ یا کشور بر رشته تحصیلی؟

برای بسیاری رفتن به کشوری که از نظر آن ها خیلی خفن، لوکس و پیشرفته هست، از یک رشته فوق العاده خوب اولویت بیش‌تری دارد. برای یکسری دیگر کشور مقصد در برابر ارزش و کارایی رشته‌ای که تحصیل می‌کنند، چندان مهم نیست.  به طور مثال شخصی که در پی تحصیل در رشته‌های مربوط به مدیریت در آمریکا ، فرانسه و نروژ و حتی قطر  اولویت بیشتری برای تحصیل دارد تا مجارستان و یونان و اسپانیا که شاید کشورهای ارزانتر و زیباتری برای زندگی کردن و درس خواندن باشد. فردی که مسلط به زبان ایتالیایی یا اسپانیایی هست، اولین و آخرین انتخابش می‌بایستی اسپانیا و سوئیس باشد  و بهترین رشته ها در فنلاند، نباید برای او جذاب باشد. وقتی بین کشور و رشته تحصیلی، اولویت خود را مشخص کنید، کار خیلی راحت تر می‌شود. انتخاب کردن مابین رشته تحصیلی و کشور مقصد در اولین قدم شاید راحت باشد اما مشورت کردن با افرادی‌که تجربه دارند و  بزرگان این کار، شما را به این درک می‌رساند که این کار به هیچ عنوان انتخاب ساده‌ای نیست. چون اهداف آدم‌ها با همدیگر متفاوت هست، پس به طور حتم  نظرات  مختلف و گزینه های متفاوتی خواهند داشت. باید توجه کنیم که هر اندازه به‌توان با فعالان این حوزه بحث و گفتمان کرد،  سهولت در انتخاب را برای شما در پی خواهد داشت. (کنفرانس بوک جستجوگر پیشرفته کنفرانس)

برای مشاهده ادامه مطلب و موارد بیشتر " اینجا " کلیک کنید ..!

  • محمد شهبازی
  • ۰
  • ۰

 

مهدی احمدوند 29 بهمن 1370 در شهر کرج متولد و بزرگ شده همین شهر می باشد و اصالتا همدانی است.

با استعداد در موسیقی به طوری که شروع به کار موسیقی او از 14 سالگی و با ویولن بوده. اولین کاری که او ساخت اهنگ 'خیلی دوست دارم یه روز' بوده که شعر و اهنگ سازی و تنظیم  کار توسط خودشون انجام شد.

اولین کاری که برای شخص دیگری تنظیم کرد اهنگ ' تاوان ' برای سامان جلیلی بود.

 

و نظرش  در مورد سامان :

سامان پسر خوب و با استعدادی هست بعضی ها میگن که تنظیم من باعث پیشرفت سامان جلیلی شده اما من همیشه گفتم سامان با هر کسی دیگه ای کار میکرد بازم پیشرفت میکرد چون توانایی بالایی داره و من فقط یک تنظیم معمولی انجام دادم.

 

خواننده مورد علاقه او استاد شادمهر عقیلی هست

تعداد اهنگهای مهدی احمدوند تا به امروز 15 اهنگ بوده که تمامی شعر و اهنگ و تنظیم با خود مهدی بوده به غیر از اهنگ ' یه بهونه ' که شعرش برای یکی از دوستانشون بوده. تنظیم اهنگ ها تو استدیو خونگیش  انجام میگیره و شخصا دوست داره یک خواننده خوبی باشه تا اهنگ ساز و تنظیم کننده خوب چون اعتقاد داره  آهنگ سازی و تنظیم وقت و انرژی زیادی ازش میگیره. خیلی دوست داره که به صورت مجاز کار کنه و خیلی دنبال مجوز بوده اما تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

منبع

  • محمد شهبازی