موسیقی جدید

موسیقی

موسیقی جدید

موسیقی

آهنگهای جدید

  • ۰
  • ۰

ورقهای پلی کربنات دوجداره در رنگ بندی متنوع را میتوانید از فروشگاه آقای پلکسی در تهران به صورت آنلاین و تلفنی خریداری کنید. این ورقها در ابعاد 600×210 و در ضخامت 4 تا 10 سانتی متر در این فروشگاه به فروش میرسند.

منبع: ColoredPolycarbonate < Sandbox < TWiki (vtc365.com)

 

پلی کربنات رنگی به علت استحکام و تنوع رنگی بالای خود، از طلقهای پرکاربرد و رایج در حوزه ساخت وساز به شمار میرود. مقاومت این طلق به اندازهای است که به آن لفظ نشکن را نسبت میدهند و البته کاملا شایسته این لقب است. این طلق توانایی فیلتر کردن اشعههای ماورا بنفش را دارد و به عنوان یک محافظ، عملکرد عالی از خود نشان میدهد.

میتوانید در ساخت پارکینگ، سایبان، در و پنجره، پارتیشن، دیوار صوتی و... از پلی کربنات رنگی یا همان دوجداره استفاده کنید و تا سالیان سال از مزایای آن بهره مند شوید. این متن را به معرفی کامل پلی کربنات رنگی، ویژگیها، کاربردها و نحوه قیمت گذاری آن اختصاص دادهایم. برای آشنایی کامل با این طلق مهم در صنعت، ادامه متن را مطالعه کنید.

 

ورق پلی کربنات چیست؟

پلی کربنات مادهای پلیمری (پلاستیکی) با ویژگیها و خصوصیات منحصر به فرد است. این ورق به صورت تخت و چند جداره به تولید میرسد که در میزان استحکام و طراحی ظاهری تفاوتهایی با هم دارند.

علاوه بر پلی کربنات شفاف که بیشترین میزان نور را از خود عبور میدهد، رنگهای دیگری نیز مثل شیری، قرمز، سبز و... در میان انواع ورق پلی کربنات وجود دارد. مشخصات این ورق پلمیری چیست؟ مهمترین مشخصه پلی کربنات، استحکام و مقاومت عالی آن در مقابل ضربه و شرایط بد آب و هوایی است.

این ورق به آسانی نصب و جابجا میشود چون وزن کمی دارد (نسبت به شیشه). با عبور دادن نور از خود، فضایی دلگیر و روشن به وجود میآورد. انواع پلی کربنات چند جداره به عنوان عایق خوب صدا و حرارت عمل میکنند.

اگر میخواهید در برابر اشعههای مضر فرابنفش محافظت شوید، ورق پلی کربنات این کار را انجام میدهد زیرا لایهای ضد اشعه فرابنفش روی آن کشیده میشود. قطعا مشخصات ورقهای پلی کربنات به اینجا ختم نمیشود اما چون موضوع اصلی، معرفی پلی کربنات رنگی است پس به این اندازه اکتفا میکنیم.

پلی کربنات رنگی چیست

پلی کربنات دوجداره که به آن پلی کربنات رنگی نیز میگویند یکی از طلقهای پرکاربرد در میان انواع ورق پلی کربنات است. در نمای ساختمانها و منازل، گلخانهها، اماکن عمومی، پارکینگها و ... به وفور از پلی کربنات دوجداره استفاده میشود و این میزان روز به روز در حال افزایش است.

 پلی کربنات رنگی یک نوع پلیمر ترموپلاستیک است که در برابر گرما بدون آنکه دچار تغییر شیمیایی شود، ذوب میشود و شعله ور نخواهد شد. طراحی این نوع طلق به این صورت است که دو ورق پلی کربنات با فاصله و به صورت دو لایه کنار هم قرار میگیرند. در بین این دو لایه ورق پلی کربنات، ورقهای دیگری به صورت موازی قرار دارند که خانههایی در میان این فضای خالی به وجود میآورند.

این ایده و طراحی دوجداره پلی کربنات رنگی باعث مستحکمتر شدن آن و جلوگیری از اتلاف انرژی توسط این ورقها شده است. عایق صوتی و حرارتی پلی کربنات دوجداره نیز ناشی از همین طراحی دولایه و خانههای ایجاد شده در میان دو لایه است. میزان خرید پلی کربنات رنگی و بکارگیری آن در صنعت ساخت و ساز به ویژه صنعت گلخانه، بیشتر از سایر انواع ورق پلی کربنات است.

 

 

رنگ بندی متنوع پلی کربنات دوجداره

پلی کربنات دوجداره دارای رنگ بندی متنوعی است و در رنگهایی مثل زرد، شفاف یخی، سفید شیری، قرمز، دودی، سبز و .. قابل سفارش است. به دلیل تنوع رنگی بالای این نوع ورق PC به آن پلی کربنات رنگی نیز میگویند. احتمالا در اماکن عمومی مثل پلهای عابر پیاده این طلقهای رنگی که به صورت ترکیبی استفاده شدهاند، توجه شما را به خود جلب کرده کردهاند.

اینکه چه رنگی را برای کاربرد و مصرف خود انتخاب کنید، به سلیقه، نیاز و محیط بستگی دارد. به طور مثال اگر میخواهید نور کافی وارد محیط شود باید رنگهای روشن پلی کربنات دوجداره را انتخاب کنید که نور بیشتری را از خود عبور میدهند. اما چنانچه به هر دلیلی مایل باشید نور کمتری وارد محیط شود باید از میان رنگهای تیره تر این ورقهای پلاستیکی، انتخاب کنید.

یک نکته دیگر در مورد انواع ورقهای پلی کربنات دوجداره، مات بودن آنها است. ساختار دوجداره این ورقها باعث شده است مات به نظر برسند و اجسامی که در پشت آنها قرار دارد، دیده نشوند یا آنکه حالت سایه مانندی داشته باشند.

 

 

ویژگیهای پلی کربنات دوجداره چیست؟

برای شناخت بیشتر از این محصول پلیمری باید کامل با ویژگیها و مشخصات آن آشنا شوید. در ادامه این بخش خصوصیات فیزیکی و شیمیایی پلی کربنات رنگی را که در کاربرد و فروش بالای آن تاثیرگذار هستند، معرفی میکنیم.

استحکام و ضربه پذیری بالا

قطعا شما نیز پلی کربنات را به استحکام و مقاومت بالای آن میشناسید. از میان طلقها و ورقهایی که در حال حاضر تولید و استفاده میشوند، پلی کربنات محکمترین و مقاومترین است. قطعا پلی کربنات رنگی یا دوجداره نیز به عنوان یک طلق از این ویژگی برخوردار است.

این طلق در مقابل ضربه، فشار، باد، باران، طوفان و تگرگ و سایر عوامل انسانی یا طبیعی، مقاومتی عالی از خود نشان میدهد. استفاده از پلی کربنات دوجداره در اماکن عمومی یا منازل شخصی بالعکس شیشه، هیچگونه خطری برای افراد ایجاد نمیکند. این طلق به عنوان یک محافظ، از شما و وسایلتان در برابر نور خورشید و شرایط آب و هوایی نامساعد، محافظت میکند.

سبکی و وزن پایین

وقتی از استحکام و ضربه پذیری بالای پلی کربنات رنگی صحبت میشود، عدهای تصور میکنند که باید به نسبت نیز سنگین باشد، اما اینگونه نیست. این نوع طلق دوجداره علی رغم مقاومت بالای خود، بسیار سبک است. اگر از این جهت آن را با شیشه مقایسه کنیم، پلی کربنات دوجداره حتی از شیشه سبکتر است. اما سبک بودن این ورق چه مزایایی دارد؟

  • سبک بودن پلی کربنات رنگی باعث آسانتر شدن فرایند ساخت و ساز آن در کارخانه و شرکتهای مربوطه میشود.
  • حمل و جابجایی این ورقها از کارخانه به شرکتهای توزیع کننده یا به محل نصب، آسانتر و سریعتر انجام میشود در نتیجه هزینههای حمل و نقل به مراتب کاهش پیدا میکند.
  • و مهمتر آنکه پلی کربنات دوجداره به علت وزن پایینی که دارد به راحتی و سریع نصب میشود.
  • به منظور سبک سازی ساختمان و کاهش بار مرده باید از مصالح ساختمانی سبک استفاده شود تا استحکام ساختمان در برابر بلایای طبیعی مثل زلزله افزایش یابد. به این منظور پلی کربنات رنگی یک انتخاب عالی در ساختمان سازی به شمار میرود.

عایق خوب صدا و انرژی

ساختار دوجداره پلی کربنات رنگی باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی خواهد شد. این قابلیت در زمستان اهمیت بیشتری نیز پیدا میکند چرا که میزان سوخت و انرژی لازم برای گرم شدن محیط را کاهش میدهد. در مقایسه با شیشه باید گفت که پلی کربنات دوجداره به عنوان یک عایق انرژی و حرارتی، عملکرد بهتری دارد. این طلق در مقایسه با شیشههای دوجداره قیمت پایینتری دارد، همچنین امنیت بیشتری برای افراد به ارمغان میآورد.

پلی کربنات رنگی یک عایق صوتی خوب نیز محسوب میشود. با توجه به اینکه این ورق نوعی عایق صوتی و حرارتی خوب است میتوانید آن را در ساختار درب و پنجرهها به کار ببرید. دلیل کاربرد زیاد ورقهای پلی کربنات دوجداره در ساختار گلخانهها مربوط به همین مشخصه آن یعنی عایق بودن آن است.

مقاومت خوب در برابر اشعه ماورا بنفش

لایهای ضد اشعه ماورا بنفش بر روی ورقهای پلی کربنات رنگی کشیده میشود تا در برابر این اشعه خطرناک خورشید مقاومت بیشتری داشته باشند. این روکش طول عمر ورقها را افزایش میدهد و مانع از تغییر رنگ ورقها در طول زمان میشود.

البته نه تنها برای ورقها سودمند خواهد بود بلکه برای شما و هر آنچه که تحت پوشش ورقهای پلی کربنات قرار بگیرد، مفید است و از آنها در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت میکند. مثلا میتوان از این ورقها به عنوان پنجره بهره برد یا آنکه در ساخت سایه بان و انبار استفاده شوند تا از شما و لوازمتان در برابر این اشعه مضر محافظت کنند.

اشتعال ناپذیری ورقهای پلی کربنات رنگی

همانطور که قبلا اشاره کردیم پلی کربنات رنگی نوعی پلیمر ترموپلاستیک است اما مشخصه پلیمر ترموپلاستیک چیست؟ این پلیمرها در دمای بالا به آرامی ذوب میشوند و شعله ور نخواهند شد اما دودزا هستند.

خواص شیمیایی آنها بعد از ذوب شدن بدون تغییر باقی میماند و در نتیجه امکان بازیافت آنها وجود دارد. اشتعال ناپذیری پلی کربنات دوجداره یکی دیگر از دلایلی است که فروش این ورقها را با رشد بالایی همراه کرده است. پلی کربنات به عنوان یک مانع در برابر گسترش آتش عمل میکند.

قابلیت خم شدن ورق پلی کربنات دوجداره

برخلاف ورق پلکسی گلاس که انعطاف پایینی در برابر خم شدن دارد، ورق پلی کربنات رنگی به آسانی خم میشود. میزان خم شدن این طلق به اندازهای است که آن را به صورت لوله شده جابجا میکنند تا فضای کمتری اشغال شود.

البته فرایند خم کردن این ورق به وسیله گرما راحتتر است اما در حالت عادی نیز امکان خم کردن آن وجود دارد. به این ترتیب در ساخت سقفهای قوسی شکل یا سایر فضاهایی که نیاز به ورقهای انعطاف پذیر باشد، پلی کربنات دوجداره بهترین انتخاب است.

 

 

کاربردهای ورق پلی کربنات رنگی

ورق پلی کربنات رنگی یا دوجداره دارای کاربردهای متنوع و گستردهای است. این ورق در منازل، محیطهای اداری، اماکن گردشگری و عمومی، به شکلهای مختلف استفاده میشود. قابلیت خم شدن آسان و رنگ بندی متنوع این ورقها از جمله دلایل دیگری است که کاربرد آنها را به شدت افزایش داده است. در ادامه کاربردهای پلی کربنات دوجداره را مشاهده میکنید.

  • ساخت دیوار صوتی (مشابه آنچه در اتوبان حکیم و اتوبان کردستان تهران ایجاد شده است)
  • ساخت در و پنجره منازل، ادارات و سایر اماکن
  • استفاده در ساخت سقف و جداره گلخانهها
  • ساخت سقف کاذب
  • ساخت سایبان منزل
  • ساخت نورگیر
  • استفاده در ساخت سقف پل هوایی و استادیوم
  • ساخت انبار
  • ساخت پوشش استخر
  • پارتیشن بندی
  • عابر بانکها
  • ورودی ایستگاه مترو
  • سقف تراس
  • کیوسک تلفن
  • دیوار اتوبانها

 

 

پلی کربنات رنگی در چه ابعاد و ضخامتی موجود است؟

ورقهای پلی کربنات رنگی دارای ابعاد استاندارد 600×210 سانتی متر هستند و فقط در این ابعاد به تولید میرسند. در ارتباط با ضخامت این ورقها باید گفت که از 4 تا 10 میلیمتر موجود هستند و نسبت به ابعاد ورق از تنوع خوبی برخوردار هستند.

ضخامت 4 و 6 سانتی متر ورق پلی کربنات دوجداره خواهان و فروش بالاتری دارد و این موضوع باعث شده است تا تنوع رنگی بیشتری در این دو ضخامت وجود داشته باشد. اما آیا امکان سفارش ضخامتهای بالاتر وجود دارد؟ در صورتیکه نیاز شما به گونهای باشد که خواهان ورقهایی ضخیمتر یعنی از 10 الی 30 میلی متر باشید، میتوانید آن را در حجم بالا سفارش دهید.

 

 

قیمت ورق پلی کربنات دوجداره به چه عواملی بستگی دارد؟

مهمترین پارامتر در تعیین قیمت پلی کربنات رنگی، وزن ورق است. وزن ورق نیز به ضخامت آن بستگی دارد. بنابراین ورقهایی که سفارش میدهید هر چه ضخیمتر باشند، مبلغ نهایی که باید پرداخت کنید بیشتر خواهد بود.

مورد مهم دیگری که در تعیین قیمت پلی کربنات دوجداره تاثیرگذار است، برند و شرکت سازنده آن است. عمده ورقهای پلی کربنات موجود در کشور تولید داخل هستند و چندین شرکت از جمله برند پلیمر طلایی، آیدا، کنراد و... در این حوزه فعالیت میکنند.

 

 

خرید ورق پلی کربنات رنگی

ورقهای پلی کربنات دوجداره در رنگ بندی متنوع را میتوانید از فروشگاه آقای پلکسی در تهران به صورت آنلاین و تلفنی خریداری کنید. این ورقها در ابعاد 600×210 و در ضخامت 4 تا 10 سانتی متر در این فروشگاه به فروش میرسند.

اگر نمیدانید چه نوع ورقی با چه رنگ و ضخامتی برای نیاز شما بهتر است، میتوانید با مشاوران آقای پلکسی به آسانی ارتباط برقرار کنید و به صورت رایگان از راهنمایی و مشاوره آنان بهره مند شوید. برندهای ایرانی مثل پلیمر طلایی یزد و آیدا پلاستیک که ورق پلی کربنات دوجداره را با کیفیت بالایی عرضه میکنند، در فروشگاه آقای پلکسی موجود است.

پلی کربنات رنگی  فروش انواع رنگ های پلی کربنات (mrplexi.ir)

 

  • ۰۲/۱۰/۲۲
  • محمد شهبازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی