موسیقی جدید

موسیقی

موسیقی جدید

موسیقی

آهنگهای جدید

  • ۰
  • ۰
نحوه انتخاب و خرید عسل طبیعی

خرید عسل طبیعی باید به سادگی برداشتن یک ظرف که روی آن عبارت «عسل طبیعی» درج شده، باشد اما قوانین حاکم بر صنعت زنبورداری به قدری سهل‌انگارانه است که نمی‌توان به راحتی به یک لیبل اعتماد کرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بهترین راه برای انتخاب و خرید عسل طبیعی یا خام این است که از فروشندگانی که مستقیم با زنبوردار در ارتباط هستند خرید کنید. زمانی که منبع معتمد خود را پیدا کردید، بقیه کار به یافتن عسل مناسب خودتان با آزمون و خطا در مورد طعم‌ها و خواص‌شان برمی‌گردد.

نکاتی که در خرید عسل خام باید به آنها توجه کنید؛

قبل از خرید عسل، معنای عسل طبیعی خام را بدانید

شما باید بدانید که عسل طبیعی خام در هیچ فرایندی دست کاری نشده، حرارت ندیده و فیلتر نشده است. در نتیجه خواص فوق‌العاده آن در حفظ سلامتی از جمله آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌هایش حفظ شده‌اند. بهتر است بدانید که قوانین نظارتی در لیبل گذاری و عرضه محصولات در بازار بسیار سست هستند. فکر نکنید عسلی که روی آن صرفاً لیبل «عسل خام» درج شده است، ۱۰۰ درصد طبیعی است. فیلتر کردن و حرارت دادن بسیاری از مواد مٌغذی عسل خام را از بین می‌برند.

منبع اصلی برای خرید عسل طبیعی را پیدا کنید

در صورت امکان زنبوردار محلی پیدا کنید که کاملاً به کارش شناخت داشته باشید. اما از آنجایی که بسیاری از زنبورداران اهل کوچ هستند و یا کندوهای خود را در نقاط دوردست مستقر می‌کنند ممکن است پیدا کردنشان برای شما دشوار باشد. بنابراین می‌توانید از فروشندگانی که ارتباط مستقیمی با زنبورداران دارند خرید کنید. این فروشندگان قطعاً سایر محصولات زنبور عسل مانند ژل رویال، بره موم و گرده گل را نیز با بهترین کیفیت عرضه می‌کنند.

تفاوت عسل خام و غیر خام را بشناسید

از آنجایی که نمی‌توان به لیبل‌ها اعتماد کرد با دقت بیشتری به عسل‌های موجود در فروشگاها توجه کنید تا کم کم تفاوت‌شان را متوجه شوید. عسل حرارت دیده یا فیلتر شده شفاف است و هیچ نشانه‌ای از کریستال (رُس) یا ذرات معلقی همچون گرده گل در آن یافت نمی‌شود. عسل طبیعی خام بر خلاف این نوع عسل‌هاست و زودتر از سایر عسل‌های رُس می‌زند.

* این موضوع یک قانون نیست بلکه یک راهنمایی است. هر نوع عسلی می‌تواند در طول زمان رُس بزند (اصطلاح اشتباه: شکرک بزند). این موضوع بستگی به نوع گل، منطقه، نحوه نگهداری، میزان حرارت‌دیدگی و … دارد. عسل آویشن از جمله عسل‌هایی است که خیلی دیرتر رُس می‌زند.

* بسیاری از زنبورداران عسل را قبل از بسته‌بندی حرارت می‌دهند تا از رُس بستن زود هنگام آن جلوگیری کنند. همین امر عسل را از حالت طبیعی و خام خارج می‌کند.

* همچنین عسل را از فیلتر عبور می‌دهند تا ذرات گرده گل و موم را از آن جدا کنند تا مردم فکر نکنند در عسل ناخالصی وجود دارد.

* بنابراین بسیار محتمل است عسلی که رُس زده و یا ذرات گرده گل و موم در آن دیده می‌شود طبیعی و خام باشد.

منبع : https://www.mehrnews.com/news/4986217/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D8%B3%D9%84-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C

  • ۰۰/۰۱/۰۱
  • محمد شهبازی

نظرات (۱)

  • خرید ایزوگام دلیجان
  • ممنونم استفاده کردم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی