موسیقی جدید

موسیقی

موسیقی جدید

موسیقی

آهنگهای جدید

  • ۰
  • ۰

آنچه باید درباره مشاوره پیش از ازدواج بدانید

تصمیم برای ازدواج یکی از مهمترین تصمیماتی است که افراد در طول زندگی می گیرند. این موضوع نشان دهنده لزوم بهره مندی از مشاوره پیش از نهایی شدن تصمیم برای شروع زندگی مشترک است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز مشاوره ازدواج، در گذشته به اشتباه شناخت فرد پیش از ازدواج را امری ضروری نمی دانستند. برخلاف گذشته در دنیای امروز، جوانان شناخت قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج را امری مهم و ضروری می دانند

.

چنانچه امکان حضور در جلسات مشاوره قبل از ازدواج را ندارید می توانید برخی از سؤالات کوتاه خود را در سامانه مشاوره آنلاین بهزیستی بپرسید یا از مشاوره ازدواج تلفنی کمک بگیرید.

شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج و کمک گرفتن از مشاورین مجرب این حوزه به دختر و پسر کمک می کند تا آگاهانه و عاقلانه تصمیمی برای آینده خود بگیرند. بهزیستی سال ها پیش به تحقیقی درباره تأثیر مشاوره قبل از ازدواج بر کاهش آمار طلاق پرداخت و به این نتیجه رسید که با بهره گیری از مشاوره ازدواج آمار طلاق کاهش می یابد.

برای این که بتوانیم نسبت به شخص دیگری به شناخت برسیم، لازم است در مورد خود به شناخت کافی رسیده باشیم.

اگر در مورد ویژگی های شخصیتی خود به شناخت کامل رسیده باشیم، مسلما می توانیم انتخاب بهتری می داشته باشیم؛ بعد از مشخص کردن این ویژگی ها، می توانیم با مشاورین پیش از ازدواج مشورت کنیم و تصمیم صحیح و عاقلانه ای را برای آینده خود بگیریم.

در جلسات مشاوره ازدواج چه میگذرد؟

زمانی که دختر و پسری برای مشاوره پیش از ازدواج مراجعه می کنند، مشاور این به تطابق ویژگی های شخصی و خلقی هر دو نفر تاکید بسیار می کند؛ یعنی مشاور تلاش می کند تفاوت ها و شباهت های خلقی و رفتاری دو طرف را آشکار کند؛ این که دختر و پسر در چه ویژگی های رفتاری با هم تفاوت دارند و نقطه شباهتشان چیست؟

سوالاتی که در جلسه مشاوره پیش از ازدواج مطرح می شود، افق دید دختر و پسر را گسترده تر کرده و به آن ها کمک می کند در مورد مسائلی که شاید به ذهن آن ها نرسیده هم فکر کنند و به نتیجه بهتری برسند.

مراجعه به مشاور قبل از ازدواج به دختر و پسر کمک می کند تا شناخت طرف مقابل را از چند جنبه بررسی کنند و طی صحبت هایی که در جلسات مشاوره گفته می شود، به شناخت دقیق تری از فرد مقابل برسند.

در بعضی از جلسات مشاوره ازدواج ، تست های شخصیت  گرفته می شود که تحلیل این تست ها به شناخت هر چه بیشتر طرفین از یک دیگر کمک کرده و به آن ها این امکان را می دهد تا با دید بازتری برای آینده خود تصمیم بگیرند.

آیا مشاوره ازدواج ضروری است؟

مشاوره قبل از ازدواج اجباری نیست اما برای این که بتوانید انتخاب درستی برای آینده خود داشته باشید و طرف مقابل را از چند جنبه بررسی کرده و بشناسید، بهتر است که بعد از چند جلسه صحبت با طرف مقابل به مشاور مراجعه کرده و از راهنمایی های ایشان برای انتخابی درست کمک بگیرید.

متاسفانه هنوز بعضی از خانواده ها مشاوره پیش از ازدواج را کاری لوکس و بدون اهمیت می دانند و اعتقادی به مشاوره ازدواج ندارندو بر این عقیده اند که در گذشته بدون این کارها نیز ازدواج ها موفق بوده اند؛ این افراد باید بدانند که سبک زندگی امروز با گذشته بسیار متفاوت است و نمی توان جوان های امروزی را با جوان ها نسل های گذشته مقایسه کرد؛ نوع نگاه به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک تغییر یافته و برای این که بتوان انتخاب درستی برای آینده داشت، بهتر است از راهنمایی های مشاورین ازدواج بهره گرفت.

چه زمانی برای مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج مناسب است؟

بعد از مراسم خواستگاری و آشنایی دختر و پسر با یک دیگر و صبحت کردن در مورد مسائل مختلف طی چند جلسه، برای این که هر دو نفر بهتر بتوانند تصمیم نهایی را در مورد ازدواج بگیرند، بهتر است به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنند.

بعضی از افراد بدون این که با هم صحبت کنند و در مورد مسائل مختلف تبادل نظر کنند، به مشاورین پیش از ازدواج مراجعه می کنند؛ این کار توصیه نمی شود و بهتر است پیش از مراجعه به مشاورین ازدواج حتما دختر و پسر با هم صبحت کرده باشند.

 

منبع: ایسنا

 

  • ۹۸/۱۱/۱۶
  • محمد شهبازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی