موسیقی جدید

موسیقی

موسیقی جدید

موسیقی

آهنگهای جدید

  • ۰
  • ۰

کتاب صوتی

کتاب صوتی متن کتابی است که توسط یک یا چند گوینده خوانده می‌شود و بصورت فایل صوتی درمی آید. معمولا کسانی که اختلال بینایی دارند و یا سالمندان از کتاب صوتی استفاده می کنند. آسمونی در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در مورد کتاب صوتی که به آن گتاب گویا هم گفته می شود، برای شما عزیزان تهیه کرده است.

پیشینه کتاب گویا در جهان به سال 1931 برمی‌گردد که در آن سال گنگره آمریکا، برنامه کتاب سخنگو را در دستور کار قرار داد. این پروژه که «کتاب برای نابینایان» نام داشت، در ابتدا در راستای کمک به نابینایان برای مطالعه صورت گرفت. بنیاد نابینایان اولین بار کتاب سخنگو را در سال 1932 تولید کرد و سال بعد برای اولین بار تولید انبوه کتاب سخنگو آغاز گشت.

در سال 1933 جی. پی هارینگتون که در رشته مردم‌شناسی کار می‌کرد، آمریکای شمالی را درنوردید تا تاریخ قبایل بومی آمریکایی را روی دیسک‌های آلومینیومی با استفاده از گرامافونی که با برق اتومبیل کار می‌کرد ضبط کند. کتاب سخنگو سنت قصه‌گویی را که هارینگتون سال‌ها پیش تحقیقاتی درباره آن انجام داده بود، زنده می‌کرد. تا سال 1935 که پس از آن کنگره تصویب کرد کتاب‌های سخنگو برای شهروندان نابینا به رایگان ارسال شود، پروژه «کتاب برای نابینایان بزرگسال» به طور جدی دنبال می‌شد.

ابتدا برخی از کتاب‌های آموزشی و درسی روی کاست پیاده شد و به دنبال آن کتاب‌های ادبی و داستان و حکایات ارائه شدند. در سال 1970 شرکت کتاب گویا شروع به اجرای طرح اجاره کتاب صوتی کرد و خدمات فروش محصولات خود را به کتابخانه‌ها توسعه داد. به این ترتیب کتاب گویا هر چه بیشتر جایگاه خود را میان مردم باز کرد و طرفداران بسیاری یافت. در اواسط دهه 1980 نشر کتاب گویا، فعالیتی با گردش مالی بالغ بر چندین میلیارد دلار در سال بود.

با پدید آمدن سی‌دی، طرفداران آثار صوتی بیشتر شد. با توسعه اینترنت، تکنولوژی‌های ارتباطی، فرمت‌های جدید فشرده صوتی و دستگاه‌های پخش صوتی MP3 که به راحتی قابل حمل هستند، محبوبیت کتاب‌های سخنگو به شکل شگفت‌انگیزی رو به افزایش گذارد. این رشد با دسترسی به خدمات دانلود کتاب‌های گویا شدت یافت.

همگانی شدن دستگاه‌های پخش موسیقی مانند آی‌پودها نیز کتاب‌های سخنگو را برای عموم افراد قابل دسترس‌تر ساخت.

امروزه صنعت نشر کتاب سخنگو در دنیا، صنعتی بزرگ با گردش مالی قابل توجه است که توجه شایسته به آن می‌تواند برای ارتقاء فرهنگ مطالعه کتاب و همچنین تلفیق دنیای نشر سنتی با امکانات و الزامات نشر روز و بهره مندی از آن در کشور ما نیز مفید باشد.

audio book3 کتاب صوتی چیست؟

مزایای استفاده از کتاب سخنگو

استفاده از کتاب سخنگو مزایای بسیاری دارد. در ادامه این بحث به طور خلاصه به بعضی از این مزایا اشاره می‌شود:

استفاده بهینه از زمان‌های غیر کارآمد و امکان انجام همزمان کارها:

گوش دادن به کتاب سخنگو لذت بخش است، اما برتر از آن این که می‌توان با استفاده از آن زمان‌هایی را که به طور عادی از دست رفته محسوب می‌شوند، به بهترین زمان برای مطالعه تبدیل کرد. افرادی که در طول روز زمان زیادی را صرف رفت و آمد به محل کار خود می‌کنند، از طرفداران پر و پا قرص کتاب سخنگو هستند. گوش کردن به کتاب سخنگو به آنها کمک می‌کند در طول مسیر کمتر استرس داشته باشند و زمان برایشان سریع‌تر بگذرد و از همه مهم‌تر این که کتاب‌های دلخواه خود را نیز مطالعه کرده باشند. بر اساس تحقیقات اخیر هر شهروند آمریکایی برای رفتن به سر کار و برگشتن از آن، حدود یک ساعت و سیزده دقیقه وقت صرف می‌کند که معادل چهارصد و چهل ساعت یا یازده هفته کاری در سال می‌شود. در صورتی که از همین زمان برای گوش دادن به کتاب گویا استفاده شود، کتابهای بسیاری در طول سال به همین سادگی مطالعه خواهد شد. به طور یقین زمانهای از دست رفته برای مردم ما بیشتر از اینهاست.

اگر خواندن را دوست دارید، اما آن قدر مشغول کارهای دیگر هستید که به کتاب خواندن نمی‌رسید، گوش کردن به کتابهای گویا راهی ویژه و فوق‌العاده برای پر کردن بسیاری از زمانهای غیر مولد است که عموماً همه ما در طول روز چند ساعتی از آن را داریم. هنگام ورزش، انجام کارهای شخصی، نظافت و … از جمله این زمانهاست.

آموزش:

کتاب سخنگو برای اهداف آموزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و ابزاری ارزشمند برای یادگیری محسوب می‌شود. با کتاب سخنگو برخلاف کتاب سنتی، فرد می‌تواند هنگام انجام کارهای دیگر نیز به یادگیری بپردازد. کارهایی که نیاز به فکر و توجه چندانی ندارند، همزمان با گوش کردن به کتاب سخنگو و یادگیری امکان پذیر هستند.

سالمندان، بیماران و ناتوانان و معلولین:

کتاب گویا برای این دسته از افراد فوق‌العاده است. افرادی که به هر دلیلی از فعالیتهای معمول محروم هستند، با گوش دادن به کتاب سخنگو، می‌توانند بخش زیادی از اوقات خود را به بهترین شکل پر کنند و از آن لذت ببرند.

افرادی که اختلال بینایی دارند:

کتاب گویا برای نابینایان و کسانی که اختلال بینایی دارند، یک موهبت محسوب می‌شود. کتاب گویا به آنها این امکان را می‌دهد تا از انواع کتاب‌های مورد علاقه‌شان بهره‌مند شوند. کتاب‌های گویا می‌تواند به این افراد کمک کند تا دانش و معلومات خود را افزایش دهند، و زندگی‌شان را از جهت شخصی و حرفه‌ای غنی‌تر کنند.

audio book2 کتاب صوتی چیست؟

بهتون پیشنهادی میکنم کتاب صوتی موفقیت سایت آگاه باشیم رو مطالعه کنید ..!

  • ۹۷/۱۱/۰۳
  • محمد شهبازی

نظرات (۳)

  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید انواع کتاب های منتخب مردم دنیا از آمازون
  • سرمایه گذاری در ترکیه
  • عالی بود
  • فروشگاه کتاب
  • خرید کتاب با موضوعات مختلف از جمله عمومی, روانشناسی,کودک و نوجوان,درسی و دانشگاهی و ... از فروشگاه کتاب کاواک
    دارای نماد اعتماد الکترونیک
    ارسال کتاب به سرتاسر دنیا
    جهت مشاهده‌ کتابها به سایت کاواک مراجعه نمایید:
     

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی