موسیقی جدید

موسیقی

موسیقی جدید

موسیقی

آهنگهای جدید

  • ۰
  • ۰

ویمئو

همانطور که میدانید از میان محتواهایی که کاربران روزانه استفاده میکنند و یا از آن برای مقاصد مختلف بهره میبرند٬ محتواهای ویدیویی است.

نتیجه تصویری برای ویمئو

این محتواها به لحاظ بصری بودن بسیار تاثیر گذار و بسیار راحت به اشتراک گذاشته میشود.
در این میان چندین پلتفورم ویدیویی یا به اصطلاح ویدیو شیرینگ ها٬ دو تای آنها بسیار حرفه ای و رقیب هم هستند٬ یوتیوب و ویمئو که در مواردی شبیه به هم و در مواردی با یکدیگر متفاوتند.

شباهت ها:
در زیر به برخی از شباهت های بین این دو پلتفرم اشاره میشود:

هر دو از سرویس هاست ویدیو استفاده میکنند و هدف هردو بر اساس ویدیو شیرینگ یا به اشتراک گذاری ویدیوها در سایت ها و یا سوشال مدیاهاست.

در هردوی آنها ثبت نام کردن فقط برای کامنت گذاری و یا آپلود فیلم لازم است درغیر اینصورت به صورت اختیاری است.

خدمات هر دوی آنها بر روی اپلیکیشن های اندروید و IOS قابل دسترس است.

در هردو آنها پکیج های رایگان و هزینه ای ولی به شکل و شمایل های متفاوت وجود دارد.

هر دوی این دو پلتفرم نمودار آماری ارزنده و مفیدی از اطلاعات بازدیدکنندگان در اختیار کاربران آپلود کننده ویدیوها قرار میدهد.

مرکز آفیس هر دوی آنها نیز در آمریکاست.

تفاوت ها بین یوتیوب و ویمئو

ویمئو در نوامبر ۲۰۰۴ شروع به کار کرد و یوتیوب در فوریه ۲۰۰۵.
ویمئو  پلتفرم ویدیویی است که در وهله اول به ارسال ویدیوهایی با کیفیت بالای HD تمرکز داره٬ در حالیکه رقیب آن یعنی یوتیوب طیف کاملی از انواع فرمتهای ویدیویی را پوشش میدهد.

از آنجاییکه مالک یوتیوب٬ گوگل است٬ ویدیویی که در یوتیوب قرار میگیرد از امتیاز خاص گوگل برای در الویت قرار گرفتن در سرچ ها و جستجوها قرار میگیرد.

بعبارتی یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ اینترنتی است بنابراین از امتیاز بالاتری نسبت به ویمئو برخوردار است.

در ویمئو ۴ سطح ثبت نام وجود دارد که غیر از سطح ۱ ٬ بقیه آنها پولی هستند به نامهای plus , pro و business که با توجه به امکانات خاص هریک٬ هزینه ها متفاوت است.

هزینه ای بودن سایت ویمئو مزایا و محدودیت هایی را برایش در مقابل یوتیوب که تقریبا رایگان است٬ ایجاد کرده است٬ از جمله در ویمئو بازدیدها کمتر از ۱۰۰ میلیون ویزیت ماهانه است درحالیکه در یوتیوب بیشتر از ۱ بیلیون ویزیتور یونیک ماهانه وجود دارد.

ویمئو تنها به زبانهای انگلیسی٬ آلمانی٬ اسپانیایی و فرانسوی موجود است اما یوتیوب به ۵۴ زبان دنیا قابل دسترس است.

بنابراین کاربران یوتیوب از همه قشر و کشوری هستند درحالیکه کاربران ویمئو تا حد بالایی خاص بوده و میشود گفت که بیشتر تارگت کسب و کارهای بومی برخی کشورها هستند. (بعنوان مثال از جمعیت ۱۷۰ میلیونی ویمئو٬ ۴۲ میلیون از کشور آمریکا هستند.)

ویمئو به کاربران پولی خود امکان آپلود محتوای تبلیغاتی رو میدهد درحالیکه یوتیوب به همه این اجازه را میدهد.

یوتیوب از طریق آفری که به کاربرانش تحت عنوان youtube red میدهد با دریافت مبلغی٬ امکان مشاهده ویدیوها را بدون دیدن تبلیغاتی که روی ویدیوها فرستاده میشود را میدهد.

این درحالیست که ویمئو امکان تبلیغ روی ویدیو ها را نمیدهد چه قبل از ویدیوی کاربر و چه بعد از آن٬ چون مدل کسب و کار ویمئو به شکلی است که به راحتی اعضاء اهمیت بیشتری میدهد و ضمن اینکه با گرفتن هزینه ای از قبل از اعضاء درامدزایی خودش را ایجاد کرده است.

ویمئو برای کاربران رایگان خودش تنها اجازه ۱۰ ویدیو SD را در روز میدهد اما یوتیوب هیچ محدودیت آپلود ویدیو و یا بازدیدی ندارد.

از امکانات جالب ویمئو٬ امکان ویرایش و جایگزینی یک ویدیو با ورژن جدیدتر هست ویژگی بسیار خوبی که  در یوتیوب وجود ندارد حتی در حد ویرایش غلط املایی.

از جمله امکانات ویمئو اجازه ارسال مسیج خصوصی به کاربران است اما یوتیوب این آپشن را ندارد.
به شکل دیگر در ویمئو درگیری کاربران برای ارسال کامنت و فیدبک خیلی بیشتر از یوتیوب است.

در مورد ظاهر و اینترفیس این دو پلتفرم میتوان گفت که ویمئو ظاهر خیلی حرفه ای تری دارد و از نظم و دسته بندی مرتبی برخوردار است اما ظاهر سایت یوتیوب بهم ریخته و نامنظم است.

در ویمئو امکان سفارشی کردن صفحه وجود دارد یعنی میتوان اطلاعات خیلی دقیقی از ویدیو را وارد و یا مشاهده کرد.

در ویمئو امکان کنترل پرایوسی وجود دارد٬ مثلا میتوان ویدیویی را پسورد گذاری کرد و فقط کسانی که پسورد آن را دارند امکان دیدن ویدیو را داشته باشند. یا حتی میتوان بازدید کنندگان را محدود به قشر خاصی کرد. این امکان تنها برای بازدید ویدیو نیست بلکه برای تمامی امکانات سایت از جمله کامنت گذاری و به اشتراک گذاری وهم هست.

نکته بیزنسی که در ویمئو وجود دارد اینکه میتوان اجازه دیدن ویدیو را زمانی به کاربران داد که به وبسایت شما سر زده و ویدیو را آنجا ببینند یعنی به عبارتی ترافیک برای سایت خود ایجاد کردن.

از دیگر تفاوت های بسیار مهم بین این دو سایت٬ پشتیبانی آنهاست.
طبق گفته کاربران پشتیبانی گرفتن از یوتیوب بسیار مشکل و بعبارتی کاربر پسند پشتیبانی انجام نمیدهند در حالیکه در ویمئو امکان پشتیبانی با هر بخش خاص امکان پذیر و بسیار سریع است.

در ویمئو امکان تغییر آدرس ویدیو به شکلی که مد نظر کاربر است امکان پذیر است٬ مثلا میتوان آدرس را به تایتلی که سرچ میشود تغییر داد و یا هر چیز دیگر.

در آخر باید اضافه کنیم٬ با توجه به اینکه هر کدام مزیت ها و محدودیت هایی دارند٬ باید بهترین استفاده از آنها را در حرفه و شغل خود به کار برد.
چنانچه حرفه و بیزنس شما به ویدیوی با کیفیت دارد از ویمئو و چنانچه سئوی سایت برای شما مهم است یوتیوب را انتخاب کنید و …

  • ۹۷/۱۰/۱۳
  • محمد شهبازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی