موسیقی جدید

موسیقی

موسیقی جدید

موسیقی

آهنگهای جدید

  • ۰
  • ۰

ابتکارات فردی و حرفه ای

ابتکارات فردی و حرفه ای در تجارب سنجش و ارزشیابی مبحث مهمی است که در نظام آموزشی کنونی جای خود را باز کرده است.و در واقع ابتکارات فردی و حرفه ای در تجارب سنجش و ارزشیابی اهداف بسیاری را دنبال می کند که از آن می توان به هدف های زیر اشاره نمود.

اهداف اجرای ابتکارات فردی و حرفه ای 

  • توسعه و تقویت دانش و توانمندی عمومی معلمان/ مدیران و معاونان در زمینه الگوهای اجرایی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در راستای ابتکارات فردی و حرفه ای
  • تغییر نگرش و افزایش پویایی دانش آموزان و معلمان در خصوص نقش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و فرآیند یاددهی- یادگیری و ارتقای کیفیت ابتکارات فردی و حرفه ای
  • ارتقا سطح دانش و مهارت و ابتکارات فردی و حرفه ای معلمان و سایر کارکنان آموزشی به منظور اجرای صحیح شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، منطبق با آیین نامه های مصوب.
  • شناسایی و ترویج الگوها، شیوه ها و ابزارهای متنوع، نوین و متناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی.
  • فراهم آوردن زمینه لازم برای تبادل ابتکارات فردی و حرفه ای معلمان و سایر کارکنان آموزشی مدارس در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی.

جامعه ی هدف و گسترده ابتکارات فردی و حرفه ای

این طرح در دو محور و در بین دو گروه شامل : معلمان، مدیران و معاونین (کارکنان آموزشی مدارس) سراسر کشور برگزار می شود.

محورهای برگزاری تجربیات برتر تدریس

  1. تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین ، تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه

در این محور ، وضعیت فعلی فرآیند اجرای انواع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین، تکوینی و پایانی) در مدارس و کلاس ها مورد توجه قرار می گیرد.

  1. ابتکارات فردی و حرفه ای

در این محور، اقدامات نوین و موثری که توسط مدیران و معلمان به منظور اصلاح و بهبود روند ارزشیابی  پیشرفت تحصیلی، بر اساس مفاد آیین نامه ها و بخشنامه های موجود انجام یافته، ارزیابی خواهد شد.

در این راستا، چگونگی برنامه ریزی و اجرای ارزشیابی فوق و اقدامات انجام سده برای اجرای مناسب و کیفی هر یک، بر اساس مواد قانونی و بخشنامه های موجود، در قالب شاخص های اصلی مرتبط با برنامه ریزی و اجرای ارزشیابی، است.

هر یک از دو محور دارای شاخص های اختصاصی و عمومی می باشند که رعایت آنها الزامی است. شاخص های اختصاصی محور های یادشده، در نمون برگ های داوری تجربیات و ابتکارات درج شده است. و شاخص های عمومی این محور ها عبارتند از :

شاخص های عمومی محور ابتکارات فردی و حرفه ای :

  1. تازه و منحصر به فرد بودن طرح( برای اول بار مطرح شده است)
  2. اجرا شده باشد.
  3. اثر بخشی طرح و تجربه محرز شده باشد)
  4. تناسب طرح یا تجربه با موقعیت محیط یادگیری (تعداد دانش آموز، فضا، امکانات ، توجه به رشد و ویژگی های روانشناختی دانش آموزان و … )
  5. دارا بودن قابلیت اجرایی به نحوی که با کمترین امکانات ، بیشترین میزان بهره وری را داشته باشد.

شاخص ها و استاندارد های ابتکارات فردی و حرفه ای

الف) مدیران، معاونین و کارکنان آموزشی مدارس:

  1. فراهم آوردن زمینه مشارکت والدین در امر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و بهره برداری از نتایج این امر در ارتقا کیفیت فرآیند یادگیری و پیشرفت تحصیلی.
  2. ایجاد تسهیلات ، انگیزه و زمینه دانش افزایی و مهارت آموزشی معلمان در بکارگیری شیوه های نوین ارزشیابی.
  3. برگزاری جلسات و نشست های تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابی های انجام سده از سوی معلمان هر درس در دوره متوسطه و هر پایه در دوره ابتدایی (در هر یک از روش های ارزشیابی اعم از آغازین ، تکوینی و پایانی)
  4. نظارت و راهنمایی معلمان در بکارگیری و اجرای شیوه های صحیح و متناسب ارزشیابی تحصیلی ، منطبق با ابعاد رشد جسمی و روانی دانش آموزان و سایر متغیر های تاثیر گذار.

 

ب) معلمان :

  1. استفاده از نتایج ارزشیابی در بهبود فرایند یاددهی- یادگیری.
  2. توجه به رشد همه جانبه دانش، نگرش و مهارت های دانش آموزان.
  3. استفاده از روش ها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی، متناسب با اهداف، ماهیت و نوع مواد درسی.
  4. توجه به ارزشیابی دانش آموز از یادگیری های خود .

دانلود نمونه فایل های ابتکارات فردی و حرفه ای

در همین راستا بانک فایل پژوهشی معلمان اقدام به تهیه صدها نمونه ابتکارات فردی و حرفه ای و تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی منطبق با آیین نامه ها (ارزشیابی های آعازین ، تکوینی و پایانی) نموده است. شما می توانید از این سایت نمونه های مختلف را دانلود نمایید

برای دانلود روی فایل مورد نظرتان کلیک کنید

  • ۹۷/۰۷/۱۴
  • محمد شهبازی

نظرات (۱)

ما اولین نیستیم
اما بهترینیم
www.successcup.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی