موسیقی جدید

موسیقی

موسیقی جدید

موسیقی

آهنگهای جدید

  • ۰
  • ۰

جشن عروسی

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران هزینه های ازدواج و برگزاری جشن عروسی یکی از اساسی ترین و در عین حال پر استرس ترین بخش های عروسی است که فکر همه عروس و دامادهای جوان را به خود مشغول می کند. همه دوست دارند که جشن عروسی خود را به بهترین نحو ممکن و بدون کم و کاست برگزار کنند و در عین حال حداکثر صرفه جویی را نیز در هزینه های جشن عروسی داشته باشند.اگر شما هم به دنبال راههای کاهش هزینه های ازدواج و عروسی هستید، این نکات را بخوانید.مراسم ازدواج کلیه مراحل ثبت ازدواج رسمی واجرای عقد ؛تالار پذیرایی مجهز به اتاق عقد،پذیرایی؛کارت دعوت مراسم از مهمانان ؛لباس عروس ، داماد؛آرایش عروس، اتومبیل عروس؛خرید عروسی؛ فیلمبرداری؛ماه عسل را شامل میشود.


حلقه ازدواج

شروع مخارج با خرید یک حلقه انگشتر آغاز شود. رسم بر این است که حلقه داماد را خانواده عروس و حلقه عروس را خانواده داماد می‌خرند. قیمت حلقه براساس سلیقه طرفین متفاوت است. پس منصفانه انتخاب کنید.


خرید آینه و شمعدان
خریدی که بیشتر خانواده ها در اظهار نظر می کنند.آینه و شمعدان انواع مختلفی دارد. قیمت انواع نقره آن در سایز معمولی از 400هزار تومان شروع می‌شود و با بزرگ‌تر شدن ابعاد آن و مقدار نقره‌ای که در آن به کار رفته، افزایش می‌یابد.


سرویس طلا
سرویس طلای عروس خانم هم فلسفه جدایی دارد. قیمت این سرویس که معمولا شامل یک گردنبند ، دستبند، یک جفت گوشواره و در مواردی یک انگشتر است، بسته به میزان طلا و جواهرات به کار گرفته شده در آن از یک‌میلیون تومان که نوع بدون جواهرات است آغاز می‌شود و گاهی به رقم‌های نجومی‌ سرسام‌آوری می‌رسد که حتی ممکن است شما را از ازدواج کردن پشیمان کند.


کاهش هزینه های عروسی با تعیین هوشمندانه تاریخ مراسم
اگر می خواهید هزینه های مراسم عروسی خود را کاهش دهید، اولین اسکناس ها را می توانید با تعیین درست تاریخ مراسم خود، صرفه جویی کنید. بسیاری از خدمات مرتبط با برگزاری مراسم عروسی، در روزهای وسط هفته و ایام غیر تعطیلات و برخی فصل ها ارزانتر هستند.

بعنوان مثال، تالارها و باغ های محل برگزاری مراسم، گل فروشی ها، موسسه های عکاسی و فیلم برداری، آرایشگاه های عروس و ... همگی در روزهای میانی هفته، تخفیف های قابل توجهی به مشتریان خود می دهند

.

انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی
آمار نشان می دهد بخش عمده ای از هزینه های عروسی (حدود 30%) مربوط به هزینه محل برگزاری مراسم و پذیرایی است. بنابراین در انتخاب باغ یا تالار محل برگزاری جشن عروسی تان بیشتر دقت کنید. بعنوان مثال اگر تعداد مهمانان شما کم است، چه لزومی دارد که یک تالار بزرگ را انتخاب کنید.برخی از باغ ها نیز به دلیل اینکه در اطراف شهرها واقع هستند و در ضمن هزینه های کمتری دارند، با قیمت های مناسب تری با شما قرارداد می بندند و در عین حال مهمانان شما از فضای با طراوت آنجا لذت می برند. شاید گزینه مناسبی باشد اگر به تالارها و باغ هایی که به فاصله کمی در اطراف شهر شما هستند فکر کنید.

گل آرایی ها و تزئینات
گل آرایی ماشین عروس، بادکنک آرایی سالن پذیرایی، آتش بازی و ... در ظاهر چندان پرهزینه نیستند اما اگر با هم جمع شوند می توانند بسیار گران باشند. برخی از این خدمات مثل تزئین ماشین عروس را می توانید با هزینه های کمتری نیز انجام دهید. مثلا باحذف برخی از گل های گران قیمت و جایگزین کردن آنها با گل های ارزان تر و یا حذف گل هایی که مربوط به آن فصل نیستند و انتخاب گل هایی که در آن فصل فراوان تر هستند، می توانید هزینه های تزئین ماشین عروس را کاهش دهید.



مواردی مثل بادکنک آرایی و گل آرایی سالن پذیرایی اگر حذف شوند نیز تاثیر چندانی بر گرمی مجلس شما نخواهند گذاشت. مواردی مثل آتش با زی و ... نیز  توسط نزدیکان شما با هزینه های بسیار کمتر قابل اجرا هستند. 


عکاسی و فیلم برداری عروسی
عکاسی و فیلم برداری مجلس عروسی یکی از قسمت هایی است که اگر کمی دقت کنید، می توانید حسابی در هزینه های آن صرفه جویی کنید. در درجه اول سعی کنید با چندین موسسه مذاکره کنید و از قیمت ها و همچنین کیفیت کار آنها مطلع شوید.سعی کنید سراغ تولید کننده های اصلی بروید که مجوز تولیدی دارند و تقریبا همه مراحل کار، از فیلم برداری و عکس برداری گرفته تا میکس و مونتاژ و چاپ و... را خودشان انجام می دهند.
یک نکته مهم : اگر 6 تا 8 ماه زودتر از تاریخ عروسی اقدام به عقد قرارداد کنید، تخفیف های قابل توجهی از موسسه های عکس و فیلم عروسی دریافت خواهید کرد.ایام تعطیلات زمان شلئغی برای عکاسی و فیلم برداری است پس در زمان باز دقت کنید.


میوه و شیرینی
میوه و شیرینی خوردنی‌های جدانشدنی برگزاری جشن هستند که بسته به تنوع و سلیقه شما است.پیشنهاد از میوه های رسمی همیشه در مهمانی ها استفاده کنید و فصل میوه مورد نظر را هم درنظر بگیرید.شیرینی عروسی نباید بسیار متنوع و گران باشد.


کیک عروسی

هم ماجرایی جدا است که در انواع دو، سه، چهار طبقه و گاهی هم با طبقات بیشتر سفارش داده می‌شود. کیک عروسی فقط یک نماد است و لازم تیست که در انتخاب ان ولخرجی کرد.



لباس عروس
لباس عروس پس از جشن بایگانی می‌شود و سال‌های سال در گنجه خاک می‌خورد، بیشتر عروس خانوم‌های منصف ترجیح می‌دهند، لباس عروس را برای شب عروسی اجاره کنند تا آنکه بخرند. مزون‌های لباس عروس پراکنده در شهر هم برای پاسخ به این تقاضا، با توجه به سلیقه عروس و سایز او لباسی تهیه می‌کنند و برای یک شب به او اجاره می‌دهند. لازم نیست لباسی تهیه کنید افراد فامیل دوست داشته باشند،عروس و داماد و یک عکس یادگاری مهم است.



کارت عروسی
کارت عروسی هم یکی دیگر از مواردی است که برای سفارش کم دقت کنید تا هم یادگاری با ارزشی باشد هم هزینه هنگفتی نداده باشید. نوع کارت عروسی خود را براساس سایز بزرگ بودن و در چشم بودن و موارد دیگر اتنخاب نکنید.کارت های عروسی پس از مراسم دور ریخته می شوند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

  • ۹۷/۱۰/۲۳
  • محمد شهبازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی